شناسهٔ خبر: 71814 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

راه‌یابی فیلم کوتاه «رؤیای سرخ» به جشنواره‌ منار بلغارستان

فیلم کوتاه/1 فیلم کوتاه «رؤیای سرخ» از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم منار که در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، راه یافت.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، فیلم کوتاه رویای سرخ به کارگردانی شهریار پورسیدیان، تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و مجری‌گری طرح توسط دفتر رشت انجمن  به بخش رقابتی هفتمین جشنواره بین المللی the Sofia MENAR international film festival  صوفیه بلغارستان راه پیدا کرد. این جشنوراه که ژانویه 2015 برگزار خواهد شد تمرکز ویژه ای بروی کشورهای جهان اسلام و شرق میانه دارد و واژه منار را  به معنای روشنگر راه از فرهنگ اسلامی به عنوان نام جشنواره به عاریه گرفته است.

لازم به ذکر است فیلم کوتاه رویای سرخ که در بخش مسابقه‌ی سی و یکمین جشنواره‌ی بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت در اواخر ماه میلادی  گذشته جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو، دیپلم افتخار انسان دوستی از ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک اکراین و جایزه بهترین فیلمبرداری را از جشنواره بین المللی فیلم‌هایی برای کودکان AnifestRozafa از کشور آلبانی را دریافت کرد.

پورسیدیان پیش از این به فیلم‌های کوتاه پیشین خود موفق به دریافت جوایزی چون تندیس زرین سه دوره جشنواره فیلم رشد، بهترین فیلم جشنواره فیلم Breaking down international film festival مسکو روسیه (2012)، بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم حسنات اصفهان (1391) و بهترین فیلم از جشنواره  Cinema touching disability film festival تگزاس آمریکا (2011) شده است.

داستان فیلم کوتاه رویای سرخ که دوازدهمین فیلم کوتاه شهریار پورسیدیان است در مورد  کودکی رویاپرداز است که همراه مادربزرگش زندگی می‌کند. سال نو در راه است و او رویایی در سر دارد.

 

نظر شما