شناسهٔ خبر: 71724 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محبوبه محمدزكی انیماتور برنده سه جایزه جشنواره؛

جوایز "جوجه ماشینی" توجه تهیه‌كنندگان را برمی‌انگیزد

محبوبه محمدزكی كارگردان فیلم پویانمایی «جوجه ماشینی» گفت: دریافت جوایز برای كارگردانان انیمیشن اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر تهیه‌كنندگان بخواهند از یك كارگردان پویانما یا انیماتور استفاده كنند این عناوین باعث جلب توجه آنها می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محبوبه محمدزكی كارگردان فیلم پویانمایی «جوجه ماشینی» گفت: دریافت جوایز برای كارگردانان انیمیشن اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر تهیه‌كنندگان بخواهند از یك كارگردان پویانما یا انیماتور استفاده كنند این عناوین باعث جلب توجه آنها می‌شود.

محبوبه محمدزكی كه تندیس بهترین كارگردانی پویانمایی و بهترین فیلمنامه را از بخش ملی و جایزه بزرگ بخش بین‌‎المللی جشنواره را از آن خود كرد، گفت: برای ما كه دانشجوی فیلمسازی هستیم و تازه وارد حوزه انیمیشن شده‌ایم، حضور و موفقیت در جشنواره اهمیت زیادی دارد و راه را برای مراحل بعدی باز می‌كند.
 
این فیلمساز كه اثر او در جشن منتقدان خانه سینما نیز مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: دریافت جوایز برای كارگردانان اهمیت زیادی دارد. زیرا تهیه كنندگان زمانی كه بخواهند از یك كارگردان پویانما یا انیماتور استفاده كنند این عناوین باعث جلب توجه آنها می‌شود.
 
وی افزود: در اختتامیه جشنواره فیلم كوتاه از سوی مجری مراسم عنوان شد كه من این فیلم را به تنهایی ساخته‌ام، اما باید بگویم چندان هم تنها نبوده‌ام و استادانم آقایان سحرخیز و زندی مشاوره‌های زیادی برای تولید این كار به من دادند.  
 
محمدزكی گفت: من در «جوجه ماشینی» همواره در حال تجربه بودم و حتی اطمینان نداشتم كه بتوانم انیمیت كار را به طور كامل خودم انجام بدم. در نهایت به نظرم اگرچه شاید به لحاظ تكنیكی این فیلم در سطح بسیار بالایی نباشد اما بد هم نیست.
 
سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ مهرماه در پردیس ملت برگزار شد.

نظر شما