شناسهٔ خبر: 71714 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مطالبات رهبری از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

تأکید افتخاری بر لزوم حمایت راهبردی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از «جناح فرهنگی مؤمن»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم گسترش هنر دینی در عرصه فرهنگ انقلابی گفت: با توجه به فرمایشات حضرت آقا باید نسبت به هنر دینی و جریان پیش‌برنده آن یعنی جبهه فرهنگی دینی و انقلابی دقت کافی وجود داشته باشد.

به گزارش نماینده لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، درباره حکم اخیر مقام معظم رهبری به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه «مدیریت راهبردی چالش‌های حوزه فرهنگ با استفاده کامل و کارآمد و هم‌افزا از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها»، «مهار تهدیدها و آسیب‌ها با نگاه حکیمانه و معقول» و «مواجهه‌ هوشمندانه با معارضه‌های مهاجمان و ستیزه‌گران» به‌عنوان تکالیف اصلی شورا، گفت: مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها، امور و مسائل به اعتدال در رفتار و منش تأکید داشته‌اند و دارند؛ زیرا به‌طور کلی نگاه اسلام، نگاهی معتدل و اعتدال‌گرا است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان و فعالان فرهنگی هم در نگرش‌ها و دیدگاه‌های خود باید میانه‌رو و معتدل باشند و براساس اعتدال حرکت کنند و با صبر و تحمل وظایفی را که به‌عهده آنان گذاشته شده، اجرا و عملی کنند.

افتخاری با اشاره به فرمایشات رهبری در حکم اخیرشان به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و حمایت‌های همه‌جانبه از فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه در حمایت‌ از تشکل‌های قرآنی تأکید داشته‌اند که باید از فعالان قرآنی که تمام توان و همت خودشان را در این زمینه می‌گذارند، حمایت شود چرا که این حمایت‌ها باعث خواهد شد تا بتوانند به رسیدگی در امور امیدوار شوند و برکاتی از کار نصیب آنان گردد.

به‌گفته وی، همه مسئولان، نهادها و اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید از فعالان قرآنی و تشکل‌های قرآنی حمایت کنند تا در اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی کار برجسته صورت گیرد.

افتخاری با اشاره به لزوم گسترش هنر دینی در عرصه فرهنگ انقلابی، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات حضرت آقا باید نسبت به هنر دینی و جریان پیش‌برنده آن یعنی جناح فرهنگی مؤمن و جبهه فرهنگی دینی و انقلابی دقت کافی وجود داشته باشد، تا در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری، هنر دینی را مورد استفاده و سرلوحه امور قرار دهیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری درخصوص «اولویت اصلی شورا تحقق و اجرای سریع و کامل تصمیمات و مصوبات و پیگیری آنها تا حصول نتیجه کامل است»، گفت: اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید بر مصوبات نظارت و دقت داشته باشند تا تمام فعالیت‌هایی که در عرصه‌های فرهنگی تصویب می‌شود، بدون وقفه و با دقت لازم عملیاتی شود.

وی در پایان این نکته را هم متذکر شد: «البته شورا کنار تمام این نظارت‌ها و پیگیری‌ها، باید بتواند دستورات و قوانینش را به‌خوبی تبیین کند تا امور و کارهای فرهنگی با دقت لازم تحقق یابند».

 

نظر شما