شناسهٔ خبر: 71682 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آملی ها ۲.۶ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات در عراق کمک کردند

معاون استاندارمازندران و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آمل از کمک بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی مردم این شهرستان برای بازسازی اماکن مقدسه عتبات عالیات در کشور عراق خبر داد.

به گزارش نماینده "غلامحسین شفیع زاده "یکشنبه شب و درحاشیه همایش خیران ستاد بازسازی عتبات عالیات آمل به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان نذورات مردمی به حساب ستاد مرکزی استان واریز شده که در بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا هزینه می شود.

وی افزد: رسولی، به اعزام نیروی کار داوطلب از این شهرستان به عتبات عالیات عراق اشاره کرد و گفت: در این مدت و در چند مرحله نیروهای متخصص و نیروی کار ماهر به تعداد ۲۰ نفر از شهرستان آمل برای کمک به بازسازی اماکن مقدس به عتبات عالیات اعزام شده اند.

فرماندارویژه آمل اضافه کرد: سهم تعیین شده برای شهرستان آمل در بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق، ساخت ۱۰۸ متر مربع از صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف است که سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تاکنون اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.

شفیع زاده، با اشاره به اینکه طرح های نیمه کاره سهم شهرستان آمل در بازسازی اماکن مقدس عتبات عالیات در کشور عراق به ارزش پنج میلیارد ریال است، افزود: تسریع دربازسازی عتبات عالیات مشارکت همه مردم را می طلبد و هر که شیعه حضرت علی(ع) هست باید عاشقانه در این مسیرقدم بردارد.

وی ادامه داد: به منظور بازسازی عتبات عالیات تلاش برای جلب مشارکت های مردمی لازم و ضروری است.

فرماندار شهرستان آمل یادآورشد: حدود شش تن برنج جمع آوری شده از سطح پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان هم درروزهای آینده به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.

شفیع زاده تصریح کرد: عاشقان اهل بیت (ع) می توانند کمک های نقدی وکالاهای غیرنقدی خود در این خصوص را به ستادهای عتبات عالیات درشهرستان آمل مستقر در فرمانداری پرداخت کنند.

معاون فرماندار آمل، با بیان اینکه دشمن اکنون با هجمه های مختلف قرآن و ائمه معصومین (ع) را نشانه رفته است، بهترین موضع گیری در برابر تهدیدهای آنان را ساخت باشکوه بارگاه معصومین (ع) دانست که مانند خاری در چشم دشمنان اسلام خواهد بود.

شهرستان آمل حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد

 

نظر شما