شناسهٔ خبر: 71631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

موساد دچار بحران شد !

پژوهشگر سیاسی عرب در مصاحبه با العالم اعلام کرد؛ دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) در جذب نیرو با بحران مواجه شده است.

به گزارش نماینده، "خالد الرواس"، پژوهشگر سیاسی عرب در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم درباره بحران جذب نیرو در دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) گفت: بحران جذب نیرو فقط به موساد محدود نمی‌شود بلکه کل ارتش اسرائیل با بحران مواجه است. موساد منبع اطلاعاتی برای عملیات ارتش برضد فلسطینی‌ها و همسایگان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. بحران جذب نیرو در داخل موساد به خوبی نمایان شده است.  

 

این سازمان زمانی احساس می‌کرد با امکانات فنی و برتری تکنولوژیکی می‌تواند مشکل کمبود نیروی انسانی را جبران کند ولی اکنون تاثیر این کمبود را از نظر جمع آوری اطلاعات و اجرای عملیات احساس می‌کند. همچنین عملکرد موساد تحت تاثیر سردرگمی سیاسی در داخل دولت اسرائیل قرار گرفته است. موساد نگران نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی و گروه‌های مقاومت در داخل این موسسه است.  

 

الرواس افزود: ناکامی‌های موساد بر وجهه این گروه تاثیر منفی گذاشته است و همانطور که وجهه ارتش اسرائیل به عنوان ارتش شکست ناپذیر، در برابر نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین فروریخت، اکنون تصویری افسانه‌ای که از موساد ترسیم شده بود در حال فروریختن است... اکنون معادله جدیدی در منطقه شکل گرفته و توازن قوای جدیدی به دست محور مقاومت برقرار شده است.

نظر شما