شناسهٔ خبر: 71613 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اخبار کوتاه:

سیما فیلم به جستجوی دزدان دریایی خلیج عدن می رود

فیلم تلویزیونی 'من، پدرم، دریا' به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی مهدی تربتی فرد، با موضوع دزدان دریایی خلیج عدن در مرکز سیمافیلم تولید می شود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، قصه این اثر به قلم مشترک کریم خودسیانی و حمزه صالحی، درباره پارسا فرزند ناخدا یاور است که برای تصویربرداری از انتقال نفت توسط نفتکش به کشورهای خارجی، راهی سفر دریایی می شود.

این درحالیست که به دلیل مقتضیات شغل پدر، همواره دچار تعارضات اساسی با وی بوده است، اما حمله دزدان دریایی خلیج عدن به نفتکش ایران و عملیات موفق آمیز نیروی دریایی ارتش به فرماندهی یاور با دزدان، محملی برای تغییر نگاه پارسا نسبت به پدرش می شود.

بنابراین گزارش، تصویربرداری این فیلم اوایل آذرماه در بندرعباس آغاز می شودو لوکیشن های کار نقاط مختلف این بندر و همچنین روی آبهای خلیج فارس است.

برای این فیلم تلویزیونی به دلیل گستردگی کار در مجموع، 35 جلسه تصویربرداری پیش بینی شده و تاکنون حضور رضا نصیری نیا به عنوان مدیر تولید و رضا شریفی دستیار اول کارگردان و برنامه ریز در این پروژه قطعی شده است.

در روزهای آینده فهرست بازیگران و سایر عوامل پشت دوربین تکمیل خواهد شد.

'من ، پدرم ، دریا' محصول گروه فیلم های تلویزیونی مرکز سیما فیلم است.

 

** تیتراژ صبحی دیگر محرمی شد

به مناسبت ماه محرم، پویا بیاتی تیتراژ برنامه صبحی دیگر را می خواند.

پویا بیاتی به همراه قطعه منو دریاب با موضوع امام حسین (ع)، اولین تیتراژ تلویزیونی را تجربه کرد.

ترانه این سروده پویا بیاتی و ساخت موسیقی آن به عهده مهدی خیرخواهی بوده است.

منو دریاب را می توانید ایام ماه محرم در برنامه صبحی دیگر از شبکه آموزش سیما بشنوید.

صبحی دیگر به تهیه کنندگی سید رامین موسوی ملکی هر صبح ساعت 9:15 از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.

 

** خاطره گویی بازیگران و کارگردان رخنه از پشت صحنه این سریال

مجموعه مستند پشت فرات که با نگاهی به پشت صحنه و خاطرات تولیدبرترین مجموعه های تلویزیونی ویژه ماه محرم در شبکه مستند تولید شده است، روز دوشنبه 5 آبان ماه، به سراغ سریال « رخنه » می رود.

محمد هوشمند تهیه کننده پشت فرات ضمن اعلام این خبر گفت: در این قسمت از پشت فرات در گفت وگو با حسین تبریزی نویسنده و کارگردان سریال رخنه و علیرضا جلالی تبار ، نیلوفر شهیدی و سیما خضرآبادی بازیگران مجموعه رخنه و همچنین داوود شیرعلی مدیر تولید این سریال خاطرات ساخت این مجموعه را به تصویر می کشیم.

پشت فرات در 10 قسمت 60 دقیقه ای هر شب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می شود.

معصومیت از دست رفته ، فرات ، زمانی برای عاشقی ، رخنه ، سفر سبز ، بانو، یلدا، یک تکه زمین و خون بها، مجموعه هایی هستند که در پشت فرات به تصویر کشیده می شوند.

 

** هیات محل ما روی آنتن شبکه دو

شبکه دو جذاب ترین تصاویر و فیلم های مربوط به عزاداری ایام محرم را در برنامه هیات محل ما پخش خواهد کرد.

هیات محل ما، کاری از گروه تامین برنامه شبکه دو سیما است که به بهانه ترویج عزاداری سنتی کشور و معرفی مناسک و آداب و رسوم خاص اقوام مختلف ایرانی در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) روی آنتن می رود.

هیات محل ما جالب ترین مناسک، تصاویر، فیلم ها و خاطرات تصویری از حال و هوای محرم که توسط مخاطبان شبکه دو تولید شده را لابلای برنامه های پخش خواهد کرد.

این برنامه تصاویری از تکیه های محرم که مخاطبان با استفاده از گوشی های تلفن همراه و دوربین های حرفه ای و غیرحرفه ای تهیه کرده اند، را به صورت میان برنامه های کوتاه نمایش می دهد.

بینندگان می توانند تصاویر و فیلم های دیدنی شان را برای استفاده در ویژه برنامه «هیات محل ما» به نشانی الکترونیکی tamin2@irib.ir ارسال کنند.

این آثار که پوشش مناسبی از عزاداری دهه نخست ماه محرم محسوب می شوند روی سایت شبکه دو به آدرس tv2.ir نیز قرار می گیرند.

 

** من و یک نوبت صیادی روی آنتن

مستند من و یک نوبت صیادی ساخته فرشاد فدائیان در هفته بزرگداشت این مستندساز در قالب شبهای مستند پخش و با حضور سعید قطبی زاده و علیرضا ارواحی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

من و یک نوبت صیادی که روز دوشنبه ، 5 آبان ماه ، ساعت 18 از شبکه مستند پخش می شود درباره گروه های صیادی است که روزانه پنج نوبت به دریا می روند و مستندساز یک نوبت را با صیادان همراه می شود.

 

** نمایش فتح خون به روی آنتن رادیو نمایش می رود

نمایش 10 قسمتی فتح خون به کارگردانی و سردبیری عمار خطی از رادیو نمایش پخش می شود.

این نمایش، براساس کتاب فتح خون اثر شهید سید مرتضی آوینی و با نگاهی نو و جدید و تلفیقی از روایت ، نقالی،نمایش و تعزیه به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

فتح خون به تهیه کنندگی محسن جواهری و با هنرمندی احمد گنجی، کرامت رودساز، نگین خواجه نصیر، امیر بختیاری، سلمان خطی، مجید رحمتی ، محمد یگانه ، عباس توفیقی، عبدالعلی کمالی، سینا نیکوکار، علی میلانی ، سعید سلطانی و تعداد دیگری از بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو از 6 تا 15 آبان ، هر روز ساعت 15 از رادیو نمایش پخش می شود.

عباس اقسامی نویسنده و محمدرضا قبادی فر افکتور این نمایش رادیویی هستند.

 

** آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام از برنامه نمای بازار

شبکه بازار روز پنجم آبان، مصادف با دومین روز ماه محرم الحرام، آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام را در بازار تهران به صورت زنده و مستقیم پوشش تصویری می دهد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بازار، در دهه نخست ماه آبان، آیین تشییع و تدفین 11شهید والامقام و گمنام دفاع مقدس در شهر تهران برگزار می شود و روز پنجم آبان ماه؛ این آیین در بازار تهران و مسجد سید عزیزالله منعقد خواهد شد.

برای انعکاس این رویداد مهم، نمای بازار دوربین های خود را در این مسجد مستقر کرده و از ساعت 9 تا 12زنده و مستقیم پوشش تصویری دارد.

نظر شما