شناسهٔ خبر: 71465 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ولایتی:

مذاکرات هیچگاه از جانب ایران قطع نخواهد شد

ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: مذاکرات در چارچوب منافع ملی و قوانین بین‌المللی ادامه پیدا خواهد کرد و مسئولین ما با استدلال قوی از حقوق ملت دفاع خواهند کرد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران طالب مذاکرات است و مذاکرات از جانب ما هیچگاه قطع نخواهد شد و در چارچوب دفاع از منافع حیاتی ملت و قوانین بین المللی ادامه خواهد یافت و مذاکره کنندگان ما در این چارچوب با  استدلال قوی که دارند به کار ادامه می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: البته آمریکایی‌ها می‌خواهند بر خلاف قوانین بین الملل عمل کرده و ایران را از حق خود محروم کنند.

ولایتی در ادامه افزود: اما ایران ایستادگی می‌کند و مسئولین ما هم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی در خصوص صدور حکم اعدام برای شیخ نمر از سوی عربستان اظهار داشت: حکمی که علیه شیخ نمر صادر شده پیش از آن که قضایی باشد سیاسی است و به خاطر این که سعی کرده صدای اعتراض شیعان را به گوش مسئولین عربستان برساند در آن جا تحت فشار است.

ولایتی در پایان تاکید کرد: شیخ نمر از دولت عربستان خواهان احقاق حقوق شیعیان است و می‌خواهد همانند سایر اتباع عربستان با شیعیان نیز برخورد شود.

نظر شما