شناسهٔ خبر: 71298 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

نخست وزیر عراق در حرم حضرت عباس(ع) + تصاویر

نخست وزیر عراق حرم مطهر حضرت عباس(ع) را زیارت کرد

به گزارش نماینده، دکتر حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق که برای دیدار با مسئولان کربلای معلی وارد این شهر شده است به زیارت حرم مطهر حضرت عباس(ع) مشرف گردید.

در این زیارت رئیس شورای استان و استاندار کربلا ایشان را همراهی می‌نمودند.

نخست وزیر عراق در بدو ورود به حرم مطهر مورد استقبال تنی چند از مسئولان و سادات خادمان حرم مطهر قرار گرفته و پس از آن به زیارت مرقد مطهر حضرت قمر بنی هاشم(ع) مشرف گردید.

العبادی و هیات همراه پس از ادای مراسم زیارت، با حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد الصافی رئیس هیات امنای حرم مطهر دیدار و در جریان روند پیشرفت‌های عمرانی، خدماتی و فکری جاری در حرم مطهر و راه‌های ارتقاء و بهبود خدمت رسانی به زائران داخلی و خارجی قرار گرفت.

در این دیدار الصافی از العبادی خواست تا تلاش بیشتری برای خدمت به ملت عراق و برطرف نمودن مشکلات مردم و تحقق امنیت و بازسازی کشور بکار بندد. ایشان در پایان برای آقای العبادی آرزوی موفقیت نمود.

این دیدار در حاشیه حضور نخست وزیر در استان کربلا در آستانه ماه محرم و مراسم زیارت عاشورای حسینی و پیگیری تدارکات صورت گرفته برای برپائی این مراسم انجام پذیرفت.

حیدر العبادی در این دیدار خواستار وحدت و یکپارچگی عراقی‌ها و درس گرفتن از واقعه عاشوراء شد و گفت تاریخ باردیگر در حال تکرار شدن است. ‌‌ همان کسانی که با امام حسین (ع) جنگیدن امروز نیز با عراقی‌ها در حال جنگ هستند و اتباع همه مذاهب را تکفیر می‌کنند.

وی گفت: عراق با جنگی که کیان آن را هدف قرار دارد مواجه است. از این رو، ماه محرم باید ماه وحدت ملی باشد.

العبادی تاکید کرد: دشمنان عراق با حمایت کسانی که خیرخواه عراق و مردم آن نیستند همه مذاهب را تکفیر می‌کند.

وی گفت: ماه محرم آغاز پیروزی‌های نیروهای امنیتی و فضای برادری است که امام حسین(ع) بر آن تاکیده است.

نظر شما