شناسهٔ خبر: 71112 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

همسر شهید بلوکات از «نیمه پنهان» او می‌گوید

تماشا/ زنی که به بهشت رفت تا همسر شهیدش را ببیند!

هفدهمین «نیمه پنهان ماه» به بیان خاطراتی از زبان همسر شهید بلوکات اختصاص دارد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، «یک شب در خواب من را برای دیدن شهید به بهشت بردند؛ وقتی به درب بهشت رسیدم، دیدم آنجا با طاق نصرتی زیبا که از گل‌های قرمز رُز پوشیده شده،‌ جلوه می ‌کند و رودخانه ‌ای در آنجاست که آنچنان زلال و بی ‌همتاست که فقط از آن یک خط دیده می ‌شود و همه از روی آن به آسانی می ‌گذرند‌ و کوهی که مثل آینه برافراشته شده، در برابرم است.»

اینها بخشی از خاطرات فاطمه ایوب میگونی، همسر شهید «مرتضی رجب بلوکات» است که در خواب برای دیدن همسر شهیدش به بهشت برده شد!

شهید بلوکات متولد خرداد ماه 1344 در شهر ری است؛ 13 ساله بود که انقلاب به پیروزی رسید و چندی بعد هم جنگ شروع شد. سال 1362 به عضویت سپاه در آمد و در سایت موشکی نیروی هوایی سپاه کار خود را آغاز کرد؛ هنگاهی که متن قطعنامه از تلویزیون خوانده می ‌شد، زانو‌ غم بغل گرفته بود و آنچنان اشک می ‌ریخت که مشاهده آن صحنه دل هر انسانی را می ‌سوزاند.

یک ماه پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی و هنگامی که مرتضی در سمت فرمانده تیپ ذوالفقار لشکر 27 محمد رسول الله(ص) به منظور تحویل محور عملیاتی شلمچه وارد خط شده بود بر اثر اصابت ترکش به گردنش به درجه رفیع شهادت رسید.

برنامه گفت وگو محور «نیمه پنهان ماه» که قرار است چهارشنبه 30 مهرماه ساعت 19 از شبکه افق پخش شود به بررسی زندگی این شهید اختصاص دارد.

 

 

نظر شما