شناسهٔ خبر: 71044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استکبار در مقطع پایانی مذاکرات فشار بر تیم ایرانی را در دستور کار قرار می‌دهد

سید موسی موسوی نماینده لامرد در مجلس با اشاره به مقطع حساس و پایانی مذاکرات و 1+5 گفت: استکبار در این مقطع فشار را بر تیم ایرانی در دستور کار قرار می‌دهد، از این رو مذاکره‌کنندگان ما باید بر خطوط قرمز کشور در حوزه هسته‌ای پافشاری کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز خاورمیانه به دلیل آتش‌افروزی آتش‌افروزان، برهه‌ای حساس را تجربه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی محکوم است، تصریح کرد:‌ گام برداشتن در مسیر وحدت میان مذاهب اسلامی ضروری است.

موسوی با اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به مقطع حساس و پایانی مذاکرات و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: استکبار در این مقطع فشار را بر تیم ایرانی در دستور کار قرار می‌دهد، از این رو مذاکره‌کنندگان ما باید بر خطوط قرمز کشور در حوزه هسته‌ای پافشاری کنند.

وی در مورد مشکلات حوزه انتخابیه خود به ضرورت تسریع در عملیات عمرانی در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و گفت: بعضی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس ۹۸ درصد از آب خود را از طریق شیرین کردن آب خلیج‌فارس تامین می‌کند در حالی که ما صرفا ۳ درصد از آب خود را از این طریق تامین می‌کنیم.

موسوی آمار ۵۰۰ برابری شیرین کردن آب در امارات نسبت به ایران را مورد اشاره قرار داد و با تقاضا از رئیس جمهور جهت ورود شخصی به این موضوع از معاون برنامه‌ریزی دولت نیز خواست موضوع انتقال آب از خلیج‌فارس به استان‌های جنوبی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه انتخابیه خود را کاهش آب‌های زیرزمینی برشمرد و با اشاره به اینکه بعضی کشاورزان با ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شده‌اند، اظهار کرد: در شهر لامرد با وجود دمای ۵۰ درجه هنوز هیچ استخری وجود ندارد.

نماینده مردم لامرد در مجلس تصریح کرد: از وزیر نیرو می‌خواهیم نسبت به تامین ماشین‌آلات عمرانی و گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه اقدام لازم را انجام دهد؛ همچنین استقلال کمیته امداد، دادگاه عمومی انقلاب و راه‌اندازی اپراتور تلفن همراه نیز از نیازهای حوزه‌های انتخابیه است.

نظر شما