شناسهٔ خبر: 71037 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

گوهر خیراندیش:

حرف های آموزنده را لابه لای قصه ها به بچه ها بیاموزیم

بازیگر فیلم سینمایی 'آتش بس 2' گفت: کودکان و نوجوانان از لابه لای قصه ها حرف های زندگی را می آموزند؛ نباید به شکل آموزشی و عجیب حرف های خود را بیان کنیم.

به گزارش نماینده 'گوهر خیراندیش' روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اهمیت فرهنگ سازی برای کودکان افزود: کشورمان مملو از قصه های قدیمی است که باید آنها را نه با فن موعظه و نصیحت، بلکه به گونه ای تاثیرگذار برای کودکان بازگو کرد.

وی اضافه کرد: یکی از این فن های امروزی مورد توجه کودکان، بازی رایانه ای و گیم است که باید با روایت قصه های قدیمی به زبان گیم آنها را آموزش دهیم.

بازیگر سریال کلاه پهلوی، با بیان اینکه نویسندگان نیز هنگام نوشتن باید به امکان اقتباس بازی نامه از قصه توجه کنند، اظهار کرد: مدتی است قصه نویسان کودک و نوجوان فراموش شده و دست اندرکاران این عرصه نیز نسبت به گذشته کمرنگ تر شده اند و کمتر به این افراد بها داده می شود.

این بازیگر پیشکسوت، با تاکید بر لزوم بهره بردن از نویسندگان کودک و نوجوان در ساخت گیم، افزود: کشور ما مملو از قصه های قدیم کودکانه است، ولی باید از موعظه گری آنها کم کرده و در نهایت تنها به گفتن خوب و بدها بسنده کنیم.

خیراندیش، به تصویرکشیدن قصه ها به صورت جذاب را باعث جذب کودکان دانست و گفت: کودکان و نوجوانان می توانند از لابه لای قصه ها حرف های زندگی را بیاموزند، پس باید از این طریق آموزش های لازم را به آنها داد؛ تا اینکه بخواهیم به دنبال کلام پیچیده و نصیحت گونه باشیم.

وی درباره پیوند صنعت سینما و گیم نیز بیان کرد: ما می توانیم از روی شخصیت های کارتونی ، انیمشنی و عروسکی که به آنها علاقمندیم، گیم بسازیم. آنچنان که کشورهای دیگر از عروسک هایی مانند Shaun the Sheep که در بازار هم بفروش می رود، در گیم ها نیز بهره می گیرند.

خیراندیش، با تاکید بر اینکه اگر در حوزه گیم عملکرد ضعیفی داشته باشیم کودکان و نوجوانان به طرف بازی های نامناسب خارجی می روند، افزود: باید تولیدات گیم را در داخل کشور قوی کنیم. و بهتر است از متخصصان و دست اندرکاران تولیدات فرهنگی برای کودکان، دعوت به کار شود.

نظر شما