شناسهٔ خبر: 71033 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استیضاح فرجی‌دانا توسط مجلس به دلیل ورود دولت به موضوع بورسیه‌ها نبوده است

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه دلیل انجام استیضاح وزیر علوم توسط مجلس در مورد ورود دولت به موضوع بورسیه‌ها نبوده است، گفت: مجلس در استیضاح یک وزیر از حقوق خود استفاده کرد.

به گزارش  نماینده به نقل از فارس، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم اظهار داشت: صحبت‌هایی از قول رئیس‌جمهور در صدا و سیما نقل شد که قابل تشبیه به سخنان دوره قبل آقای احمدی‌نژاد بود که تأکید می‌کرد ما وارد منطقه ممنوعه شده‌ایم.

وی افزود: رئیس‌ جمهور شب گذشته در این سخنان اشاره کرد به اینکه اگر استیضاح وزیر علوم انجام شد به این دلیل بود که ما (دولت) نباید وارد بورسیه‌ها می‌شدیم.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر قرار باشد مدل برخورد بین دو قوه این‌گونه باشد که دلیل انجام استیضاح در مورد بورسیه‌ها بوده درست نیست و این مدل کشورداری نیست.

وی ادامه داد: حسن نیت در برخورد میان دو قوه بسیار اهمیت دارد و از رئیس‌ جمهور تقاضا می‌شود که برای حفظ صفا و صمیمیت میان 2 قوه به این موارد توجه داشته باشد چرا که مجلس از حداکثر حقوق خود برای استیضاح یک وزیر استفاده کرد.

رحماندوست تأکید کرد: رأی بنده برای استیضاح وزیر علوم به دلیل بحث بورسیه‌ها نبود و بیشتر به خاطر انتصاب‌های این وزارتخانه بود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور خواهشمندیم روابط میان دو قوه را صحیح‌تر و سالم‌تر حفظ کند، همچنین از قول مشاور زنان و امور خانواده رئیس‌ جمهور نیز نقل شده بود که داشتن بیش از یک فرزند، عقلانی نیست این در حالی است که مجلس چندی پیش درباره افزایش نسل قوانینی را تصویب کرد، بنابراین باید میان دو قوه همصدایی و هماهنگی وجود داشته باشد.

نظر شما