شناسهٔ خبر: 71030 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۳ درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت به مناطق محروم اختصاص یافت

مجلس ما  نمایندگان مجلس مصوب کردند ۳ درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت برای رفع محرومیت از مناطق محروم، به این مناطق اختصاص یابد.

به گزارش نماینده به نقل از  فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) طرح استفاده متوازن از بودجه عمومی دولت برای رفع محرومیت از مناطق محروم را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، در راستای تحقق اصل ۴۸ قانون اساسی و سیاست‌های کلی و برای حصول به اهداف چشم‌انداز و به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف شد در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌های کمتر از سطح متوسط کشور در شاخص‌های زیر، سالانه حداقل ۱۰ درصد به سطح متوسط کشوری نزدیک شود.

همچنین بدین منظور دولت مکلف شد سه درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت را در قالب ردیف مشخص تحت همین عنوان تعیین کند و طی جدولی که در آن سهم هر استان بر اساس شاخص‌های نرخ بیکاری، آب شرب شهری و روستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها، راه و زیرساخت‌های جاده‌ای، سرانه‌های عمران شهری و درآمد شهرداری‌ها مشخص می‌شود، در قانون بودجه درج کند.

وکلای ملت مقرر کردند سهم هر شهرستان برای بهبود شاخص‌های مذکور همراه با دستورالعمل توزیع پروژه‌ها و طرح‌های موارد فوق همزمان با ابلاغ اعتبارات استانی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به استان ابلاغ می‌شود تا با تصویب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به طرح‌ها و پروژه‌های موضوع شاخص‌های فوق اختصاص یابد.

نمایندگان با ۱۴۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه جزئیات طرح مذکور را مصوب کردند.

نظر شما