شناسهٔ خبر: 70838 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پای عطاران به دادگاه کشیده شد + تصاویر

محمد احسانی مدیر کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از پشت صحنه دو فیلم سینمایی "نهنگ عنبر" و "360 درجه" بازدید کرد.

به گزارش نماینده؛ صبح روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه طبق هماهنگی قبلی همراه با همکاران به ساختمان وزارت ارشاد در میدان بهارستان رفتیم قرار بود با محمد احسانی مدیر کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به پشت صحنه دو فیلم سینمایی در حال تولید برویم.
 


 

کمی به مقصد دیر رسیدم به دلیل دیر رسیدن سریع سوار اتومبیل شدیم و همراه گروه به راه افتادیم. مقصد اول یک سوله واقع در بوستان ولایت بود. جایی که سام قریبیان اولین فیلم خود را در مقام کارگردانی جلوی دوربین برده بود. پس از رسیدن به محل و احوال پرسی و خوش آمدگویی و عوامل با محمد احسانی و گروه همراهش ما را به سوله‌ی کوچک که سکانس نهایی در آنجا گرفته می‌شد راهنمایی کردند.

بازیگرانی چون میترا حجار و میلاد کی‌مرام در آن پلان بازی داشتند. به دلیل اینکه سکانس پایانی را ضبط می‌کردند، بنابراین برای لو نرفتن قصه اجازه فیلمبرداری از پشت صحنه را به ما نداند  و پلان پایانی با حضور محمد احسانی در سوله گرفته شد. ما هم در فضای باز مشغول خوردن چای بودیم که باران شروع به باریدن کرد و تقریبا فضای سردی حاکم شد و بلافاصله بعد از پذیرایی با فرامرز قریبیان پدر سام که تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی  "۳۶۰ درجه" را به عهده داشت، در زیر باران و فضایی کاملا پاییزی با او مصاحبه کردم.
 


وی گفت: پسرم به دلیل اینکه پسر من است کارگردان نشده بلکه او در این رشته تحصیل کرده است و سپس ادامه داد، که"۳۶۰ درجه" یک کار پلیسی است و دوست دارد این ژانر در سینما را احیا کند.

بعد به سراغ سام قریبیان رفتم و از او درباره اولین تجربه کارگردانی‌اش پرسیدم:، او گفت من در این رشته تحصیل کرده ام و قصد دارم فیلم سازی را ادامه دهم.

 


وی از همکاری با پدرش احساس رضایت و خوشحالی کرد و اینکه نام فیلم کاملا با داستان فیلم مطابقت دارد. بعد میلاد کی مرام  با گریمی کاملا متفاوت و شاید کمی ترسناک دیدیم که البته به دلیل لو نرفتن قصه ناگزیر از شرح کامل آن هستم. بعد از گروه خداحافظی کردیم و به سمت پشت صحنه فیلم سینمایی "نهنگ عنبر" کاری از سامان مقدم حرکت کردیم.
 


پس از نیم ساعت مقابل یک ساختمان قدیمی دو طبقه رسیدیم و پس از خوش‌آمدگویی به طبقه اول که یک میز نهار خوری بزرگ با وسایل پذیرایی قرار داشت ما را راهنمایی کردند. پس از احوال پرسی محمد احسانی و سامان مقدم دور میز نشستیم و مقدم از "نهنگ عنبر" و روند کلی داستان آن برای ما گفت.

 


 

سپس همایون ارشادی که به همراه همسرش برای مهمانی به پشت صحنه فیلم سامان مقدم آمده‌ بودند، همراه خود یک دیس بزرگ کیک تارت هم آورده بودند و همگی از کیک استقبال کردند و از همسر همایون ارشادی که آن را پخته بود تشکر کردند. سپس به طبقه دوم به جایی که پلان ضبط می‌شد رفتیم.
 


رضا عطاران و ویشکا آسایش در اتاق گریم بودند. محمد احسانی به سراغ آنها رفت و جویای احوالشان شد. بعد صحنه آماده برای ضبط پلان شد. این صحنه در یک اتاق کوچک که صحنه دادگاه را نمایش می داد ضبط می‌شد. با صحنه ای که قاضی روی میز نشسته بود و مقابل آنها رضا عطاران و ویشکا آسایش زوجی بودند که برای دادخواست طلاق به دادگاه مراجعه کرده‌ بودند. چندین بار این پلان ضبط شد و در نهایت پلان نهایی مورد تایید مقدم قرار گرفت.
 


 


 

 




 

 بعد از آن سامان مقدم ما را به طبقه پایین برای صرف ناهار دعوت کرد. پس از صرف ناهار با سامان مقدم مصاحبه‌ای در خصوص فیلمش داشتم.   او نهنگ عنبر را یک اثر مفرح  و شاد خواند که شبیه هیچکدام از کارهای قبلی اش نیست ولی شاید فضای مفرح آن کمی شبیه "مکث" باشد.

نظر شما