شناسهٔ خبر: 70755 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سردار دهقان:

تجهیز کرانه باختری سیاست کلی نظام است

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب برای تجهیز کرانه باختری مطرح فرمودند، سیاست کلی نظام است و دستگاه های ذیربط وظایف خود را انجام می دهند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سمیر مقبل وزیر دفاع و معاون نخست وزیر لبنان دقایقی پیش با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در حاشیه این دیدار، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اراده در ایران وجود دارد تا با جریان های تکفیری صهیونیستی و ناهمساز منطقه مقابله کند،  گفت: آماده ایم در آینده بازهم به تجهیز لبنان در برابر داعش و جریانهای تروریستی کمک کنیم.

دهقان افزود:  اقلام آماده ارسال به لبنان است که این اقلام عمدتا زمینی و برای مواجهه با جریانهای تروریستی است.

وزیر دفاع اضافه کرد: آنچه که الان در اختیار ارتش لبنان می‌گذاریم، یک اقدام فوری برای پاسخ به یک تهدید احتمالی است.

دهقان همچین گفت که زیر دفاع لبنان از صنایع دفاع در تهران بازدید کرده است.

وی در خصوص اهمیت تسلیح کرانه باختری در فلسطین نیز اظهار داشت: آنچه رهبر معظم انقلاب برای تجهیز کرانه باختری مطرح فرمودند، سیاست کلی نظام است و دستگاه های ذیربط وظایف خود را انجام می دهند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: جریانهای مقاومت استعداد و توانمندی خوبی برای تولید تجهیزات دارند که در غزه هم شاهد آن بودیم.

دهقان تصریح کرد: ما مسایل منطقه ای و تحولات امنیتی را بررسی کرده‌ایم. امروز جریان تکفیری-صهیونیستی مورد توجه همه کسانی است که دغدغه ثبات امنیت منطقه را دارند.

وی ادامه داد: این جریان با حمایت‌هایی که از آن شد، دست به جنایات ضدانسانی و از بین بردن زیرساختهای کشورهای عراق و سوریه زد و امروز هم به لبنان چشم دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه لبنان جایگاه خاص و ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد، تاکید کرد: تجهیز  نظامی و ارتقای توان لبنان در برابر جریانات تکفیری-صهیونیستی و داعش را یک وظیفه می‌دانیم.

 

نظر شما