شناسهٔ خبر: 70714 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارشناسان بازار سهام تأکید کردند

بازگشت رونق بازار سهام در نتیجه خوش‌بینی به آینده مذاکرات و کف منطقی قیمت‌ها/ شاخص‌های بازار به رنگ سبز درآمدند

بورس در جریان معاملات امروز بازارهای سهام تمام شاخص‌های بازار به رنگ سبز درآمده و وضعیت مثبت در پیش گرفتند که در این خصوص کارشناسان بازار معتقدند خوش‌بینی به آینده مذاکرات، گزارش‌های ۶ ماهه مثبت و کف منطقی قیمت‌ها از عوامل این بازگشت است.

به گزارش نماینده، در جریان معاملات امروز بازارهای سهام از جمله بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران تمام شاخص‌های منتخب از جمله شاخص کل، صنعت، ۵۰ شرکت فعال‌تر به رنگ سبز درآمده و روند صعودی همراه با فشار تقاضای شدیدی به خود گرفته‌اند.

براساس این گزارش تمام صنایع حاضر در بازار از جمله خودرویی، ایمنی، بانکی، حمل و نقل، پتروشیمی و سایر صنایع مهم بازار تاثیر مثبت بر شاخص گذاشته‌اند و تقاضا در بازار امروز بر عرضه‌ها پیشی گرفته است.

به گزارش فارس، طی این یک سال اخیر برای چهارمین بار است که شاخص رشد بیش از هزار واحدی را تجربه می‌کند. پیش از این شاخص در سه مقطع زمانی ۶ اردیبشهت و ۱۴ و ۱۷ تیر ماه سال جاری بیش از هزار واحد افزایش یافته بود. کارشناسان بازار براین باورند که روند صعودی شکل گرفته ناشی از خوش‌بینی نسبت به آینده مذاکرات، گزارش‌های مثبت ۶ ماهه و امکان تحقق بودجه‌های شرکت‌ها و کف منطقی قیمت با توجه به افت‌های پیاپی شکل گرفته است.

این کارشناسان معتقدند که در صورت تحقق خوش‌بینی‌های ایجاد شده و ورود پول‌های جدید علاوه بر حمایت شرکت‌های حقوقی بازار به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

 

نظر شما