شناسهٔ خبر: 70649 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سازمان سینمایی همچنان متولی صدور پروانه نمایش است

رئیس سازمان سینمایی گفت: برخلاف تصور قبلی موضوع مطرح شده مبنی بر سلب اختیار صدور پروانه نمایش فیلم ها از وزارت ارشاد را در میان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ندیدم.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حجت الله ایوبی در حاشیه مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و چندین بار درباره موضوع مطرح شده مبنی بر سلب اختیار صدور پروانه نمایش فیلم ها از وزارت ارشاد و سپردن آن به یک نهاد دیگر، صحبت شد.

وی تاکید کرد: برخلاف تصور قبلی ریشه طرح و میل به اجرایی شدن چنین مبحثی را در میان اعضای کمیسیو ن فرهنگی مجلس ندیدم.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه هدف ما همدلی و همراهی با نمایندگان مجلس است، ادامه داد: واقعا ندیدم نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست واگذاری پروانه نمایش، ساخت و یا امور دیگر مربوط به وزارت ارشاد را در شورا و یا نهاد دیگری غیر از و زارت ارشاد و سازمان سینمایی داشته باشند.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: اخباری که در این زمینه منتشر شده بیشتر فضا سازی رسانه ها بوده است که اگر خبری هم در این زمینه باشد ما و نمایندگان از آن بی اطلاعیم.

ایوبی همچنین درباره وضعیت اکران فیلم های توقیف شده توضیح داد: هدف نمایندگان مجلس توقیف فیلم نبوده البته حساسیت هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم همه این حساسیت ها کاهش پیدا کند.

وی درباره دو فیلم 'عصبانی نیسیتم' و 'قصه ها' گفت: درباره این فیلم در مجلس صحبت هایی شد و اعضای کمیسیون فرهنگی هم مانند من بر اجتماعی بودن فیلم ها تاکید دارند اما اختلاف نظرهایی در میان اعضای کمیسیون وجود دارد و برخی معتقدند این دو فیلم کاملا اجتماعی هستند و برخی دیگر می گویند رگه های سیاسی در کلیت آثار دیده می شود.

ایوبی ادامه داد: قرار است با نمایندگان مجلس فیلم ها را بررسی کنیم و اگر رگه های سیاسی در آنها دیدیم که جنبه های اجتماعی بودن آثار را کاهش داده، این نکات را حل و فصل کنیم.

مشاور عالی وزیر ارشاد درباره جشنواره های مختلف و بعضا موازی در کشور نیز گفت: من به شخصه با تعدد جشنواره ها موافق هستم. تعداد جشنواره هایی که در کشورهای صاحب سینما برگزار می شود بیشتر از جشنواره هایی است که در کشور ما برگزار می شود.

 

 

 

 

نظر شما