شناسهٔ خبر: 70647 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق

محمد هاشمی:

پیش بینی می کنم حزب کارگزاران سرنوشت "مشارکت" را پیدا کند/ به‌خاطر ترکیب جدید استعفا دادم

محمد هاشمی عضو سابق شورای حزب کارگزاران تاکید کرد: من نمی‌خواهم شاهد این باشم که حزبی که من عضوش هستم سرنوشت حزبی مانند مشارکت را پیدا کند.

به گزارش نماینده محمد هاشمی رفسنجانی امروز دوشنبه در گفتگویی با روزنامه شرق با ارائه دلایل خود از کناره‌گیری‌اش از شورای مرکزی حزب کارگزاران، آنچه به استعفایش از حزب منجر شد را ترکیب شورای مرکزی جدید دانست و اظهار داشت: اشخاصی در شورای مرکزی کارگزاران الان حضور دارند که دربرهه‌هایی منتقد کارگزاران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل کناره گیری‌ام تبدیل شدن کارگزاران، از حزب به جبهه بود گفت: شخصی نگاه انتقادی به تشکیلاتی داشته‌، حالا این نگاهش تغییر کرده ‌است و گفته می‌خواهد عضو حزب "کارگزاران" شود، خب این می‌شود "جبهه" و این شروع نمی‌تواند پایان خوشی داشته‌ باشد.

هاشمی افزود: ببینید ما با هم تعارفی نداریم، من برای آقای خاتمی و سایر احزاب احترام قائلم اما نه آنها من را برای عضویت در شورای مرکزی احزابشان دعوت می‌کنند و نه من در صورت دعوتشان می‌روم.

عضو سابق حزب کارگزاران با بیان اینکه من نمی‌خواستم استعفای خود را رسانه‌ای کنم اظهار داشت: بعد از استعفا سه چهار هفته مرتب پیامک دعوت به جلسات می‌آمد من هم جواب می‌دادم که عضو حزب نیستم؛ دعوتنامه نفرستید. بعد پیامک زدم که احتمالا من باید رسانه‌ای کنم. از نظر قانونی من مسئولیتم در حزب بالا بود؛ هم رئیس و هم عضو هیأت مؤسس بودم و این در کمیسیون ماده ۱۰ هم ثبت شده بود و باید به وزارت کشور اطلاع می‌دادم. بعد از شش هفته کتباً آن را به وزارت کشور اعلام کردم و رونوشت نامه را خدمت آقای کرباسچی هم فرستادم.

وی در ادامه افزود: حرف من فراتر از کارگزاران است. می‌گویم باید در آرمان‌های حزب، این مسأله وجود داشته‌ باشد. کاری نکنیم که در جامعه تشنج ایجاد شود. مثلا روزنامه کارگزاران را تعطیل کردند ما نیامدیم جنجال کنیم یا اطلاع‌رسانی کنیم که چرا آن را تعطیل کردند یا مثلا خواسته باشیم که همایش برگزار کنیم اما اجازه داده نشده، سروصدا نکردیم. من نمی‌خواهم در تشکیلاتی کار کنم که به‌عنوان مثال سرنوشت حزب مشارکت را پیدا کند.

هاشمی خاطر نشان کرد: من سابقه انقلابی داشتم و از ۱۶ سالگی وارد مبارزه شدم. از ۱۱۷ روزی که امام در پاریس بود من ۱۱۴ روز با ایشان بودم. با همان هواپیمایی که امام به ایران آمد همراه ایشان شدم. اینجا مسئولیت‌هایی داشتم. نظام جمهوری اسلامی برای من نظام مقدسی است. حالا من نمی‌خواهم شاهد این باشم که حزبی که من عضوش هستم سرنوشت حزبی مانند مشارکت را پیدا کند.

نظر شما