شناسهٔ خبر: 70585 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

"اعجوبه شوت" دنیای فوتبال+ تصاویر

چه کسی جز "کارلوس" میتواند سنگین ترین شوت تاریخ فوتبال جهان که سرعت های بالای ۱۵۵ کیلومتر را ثبت کرده یا گل وی به فرانسه در سال ۱۹۹۷ که با انحنای عجیب فیزیکدانان را هم شوکه کرده به ثمر برساند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، روبرتو کارلوس داسیلوا روخا را همه فوتبالدوستان میشناسند چرا که بارها با شوت های سنگین از راه دور یا ضربه ازاد دروازه بانان حریف  به خصوص فابین بارتز را شوکه کرده است.

 

 

"روبرتو کارلوس داسیلوا روخا" یکی  از سریعترین شوت تاریخ فوتبال جهان را همچنین در دیدار لاتزیو با رئال مادرید در اوائل قرن بیست ویکم زد که به طور شانسی پروتزی دروازه بان حریف شوت نزدیک به ۱۶۰ کیلومتری وی را مهار کرد همچنین پر سرعترین گل وی با عدد ۱۵۷ کیلومتر ثبت شده است.

 

براساس این گزارش، روبرتو کارلوس متولد ۱۰ اوریل ۱۹۷۳ با ۴۱ سال سن  در یکی از محله های سائو پائول برزیل است و فوتبال خود را از سن ۲۰ سالگی در پالمیراس اغاز کرد  و با وجود نقش تدافعی در ۴۴ بازی ۳ گل به ثمر رساند. وی در سال ۱۹۹۵ به اینترمیلان پیوست و در ۳۰ بازی ۵ گل به ثمر رساند.

 

 

با درخشش وی در جمع نراتزوریها مسئولان رئال مادرید اقدام به جذب وی کردند و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ جایگاه وی در جمع کهکشانی ها ثابت شد و در ۳۷۰ بازی ۴۷ گل به یادگار گذاشت که همچنان برای کهکشانی ها خاطره انگیز است. پرتاب های اوت وی نیز در رئال مادرید عالی بود وحتی گل رائول به بایر لورکوزن در فینال گلاسکو حاصل اوت دستی این کچل تاریخ فوتبال جهان است.

 

 

خروج کارلوس کوتاه قامت از رئال در سال ۲۰۰۷ وپیوستن به فنرباغچه موج اندوه را برای هواداران این تیم بر جا گذاشت. سرمربی کنونی سیواس اشپور ترکیه در تیم انژی ماچاخکالا بازیکن –مربی بود وموفقیت های زیادی را برای این تیم روسی برجا گذاشت. روبرتو کارلوس در تیم ملی برزیل طی ۱۲۵ بازی ۱۱ گل زیببا را به ثمر رساند و در تمامی بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن ها همچنان قدرتمندترین وسریعترین شوتزن نیز است.

 

 

نظر شما