شناسهٔ خبر: 70480 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر کشور و وزیر دفاع عراق انتخاب شدند + عکس

مجلس عراق با نامزدهای پیشنهادی نخست‌وزیر عراق برای پستهای وزرات کشور و دفاع موافقت کرد.

به گزارش نماینده، تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که بیست و دومین نشست مجلس عراق به ریاست «سلیم الجبوری» و با حضور ۲۶۱ نماینده دیروز برگزار شد و طی این نشست «محمد سالم الغبان» با ۱۹۷ رای به عنوان وزیر کشور از ائتلاف شیعی همپیمانی ملی و «خالد العبیدی» با ۱۷۳ به عنوان وزیر دفاع از ائتلاف اهل سنت تعیین شدند.

براساس این گزارش، «هوشیار زیباری» وزیر دارایی، «عادل شرشاب» وزیر گردشگری، «بیان نوری» وزیر امور زنان، «جاسم الجاف» وزیر مهاجرت و «روژ نوری شاویس» معاون نخست‌وزیر اعلام شدند.

وزیر کشور عراق

محمد سالم الغبان که با بدست آوردن رای ۱۹۷نماینده بر پست وزارت کشور عراق تکیه بزند متولد ۱۹۶۱ بغداد با لیسانس ادبیات انگلیسی و فوق لیسانس علوم اسلامی و در حال حاضر دانشجو دکتری علوم سیاسی است.

فعالیت سیاسی خود را در سال ۱۹۷۷ آغاز کرد و در سال ۱۹۷۹ بازداشت شد. در سال ۱۹۸۱ به خارج کشور رفت و درقالب معارضان علیه رژیم بعث سابق فعالیت کرد و در انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱ حضور داشت. وی در انتخابات پارلمانی در قالب ائتلاف دولت قانون و از تشکل بدر شرکت کرد و پیروز شد.

وزیر دفاع عراق

خالد متعب یاسین العبیدی متولد شهر موصل وی از افسران سابق ارتش عراق استاد دانشگاه است که در حال حاضر نماینده پارلمان عراق است. وی دارای دکتری علوم سیاسی، فوق لیسانس علوم نظامی و مهندسی است که فوق لیسانس مهندسی را در سال ۱۹۸۴، علوم نظامی را در سال ۱۹۹۸ و دکتری علوم سیاسی خود را در سال ۲۰۱۱ اخذ کرد.

وی به زبانهای عربی، انگلیسی، روسی و صربستانی مسلط است.

العبیدی پس از به پایان رساندن تحصیلات دبیرستان برای تحصیل در شته مهندسی پرواز به آکادمی مهندسی در یوگسلاوی سابق رفت و در سال ۱۹۸۲ تحصیلات لیسانس گرفت و فوق لیسانس مهندسی علوم فضا گرایش دینامیک فضا را در سال ۱۹۸۴ اخذ کرد. وی در همین سال به عراق بازگشت و در نیروی هوایی در زمینه مهندسی بدنه هواپیما و موتورهای توربینی تا پایان خدمت در سال ۲۰۰۳ فعالیت کرد. وی از سال ۱۹۸۵تا۱۹۸۶ در دوره‌ای زیادی در داخل و خارج فعالیت کرد.

نظر شما