شناسهٔ خبر: 70360 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی آخرین تحولات شورای مرکزی کارگزاران در جلسه روز دوشنبه

محمد هاشمی/1* شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در جلسه دوشنبه 28 مهر خود به بررسی آخرین تحولات این حزب خواهد پرداخت.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، ارگان خبری و تحلیلی کارگزاران که در پوشش ضمیمه‌ای با عنوان (عصر جدید) در هفته نامه صدا منتشر میدارد در خبری نوشت، حزب کارگزاران سازندگی پس از استعفای محمد هاشمی، به منظور بررسی آخرین تحولات این حزب تشکیل جلسه می‌دهد.

برپایه ان خبر محمد هاشمی روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه ضمن اعلام خبر استعفای خود گفته بود استعفای خود از حزب کارگزاران را به وزارت کشور و دبیرکل حزب آقای کرباسچی تقدیم کردم.

وی همچنین درباره علت استعفای خود گفت: در شرایط فعلی مسئولیت حزبی سنگین است و لازمه آن انسجام فکری در تصمیم‌گیری است.

هاشمی تصریح کرد: در شورای مرکزی که مرکز تصمیم‌گیری محسوب می‌شود انسجام بایسته از نظر من نبود و نمی‌توانستم فعالیت حزبی کنم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استعفای شما از سوی دبیرکل کارگزاران پذیرفته شده است گفت: این موضوع ربطی به ایشان ندارد.

گفتنی است ارگان خبری تحلیلی کارگزاران نیز درباره استعفای وی به نقل از هاشمی نوشته است: «ترکیب جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران بسیار شبیه به جبهه شده است؛ من ترجیح دادم با شرایط جدید در شورای مرکزی نباشم چراکه دیدگاه‌ها در حزب کاملاً متفاوت شده بود. افراد دیدگاه‌های مختلفی را مطرح کردند که ترجیح دادم در شورای مرکزی نباشم. »

محمد هاشمی همچنین تاکید کرده است: «در کشور احزاب نباید جانشین جبهه‌ها شوند. حزب با جبهه متفاوت است ظاهراً برخی از فعالین سیاسی تعریف حزب را با جبهه اشتباه گرفته‌اند. به همین دلیل من با شرایط جدید حزب کارگزاران کنار نیامدم. من به دنبال تشنج در حزب نبودم به همین دلیل کناره‌گیری کردم. »

محمد هاشمی عضو و رئیس هیئت موسس حزب کارگزاران سازندگی ایران بود. آخرین جایگاه محمد هاشمی در حزب کارگزاران رئیس کمیته سیاسی بود که در آن غلامحسین کرباسچی، سیدحسین مرعشی، محمد قوچانی، محمد عطریانفر، فائزه هاشمی و رضا امراللهی نیز حضور داشتند.

 

نظر شما