شناسهٔ خبر: 70285 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

تظاهرات مصری ها علیه السیسی در شهرهای بزرگ

قاهره و دیگر شهرهای مصر شاهد تظاهرات و راهپیمایی علیه حکومت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور بود.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تظاهرکنندگان خواستار بازگشت روند دموکراسی به کشور شدند و بازداشت صدها تن از رهبران فعالیت های دانشجویی در مصر و نیز یورش چند روز پیش پلیس به دانشگاه ها بخصوص دانشگاه اسکندریه که در نتیجه آن دهها تن از دانشجویان زخمی شدند، محکوم کردند.

 پس از یک هفته خونین، امروز جمعه دهها تظاهرات در شهرهای مختلف مصر از اسکندریه در شمال گرفته تا آسوان در جنوب این کشور، برگزار شد. بارزترین خواسته تظاهرکنندگان خودداری از برخوردهای امنیتی با تحرکات گسترده دانشجویان در دانشگاه ها و نیز آزادی دانشجویان بازداشت شده بود. بر همین اساس با وجود تدابیر شدید امنیتی، تظاهرات حمایت از تحرکات دانشجویی در سوئز، اسماعیلیه و پورت سعید برگزار شد. تظاهرات در الشرقیه زادگاه محمد مرسی نخست وزیر مخلوع مصر نیز همچنان ادامه دارد.

تظاهرات روز جمعه از حملات نیروهای امنیتی در امان نماند، نیروهای پلیس به سمت تظاهرکنندگان گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور شلیک کردند که بر اثر آن شماری از افراد زخمی شدند. مقامات مصر از زمان کودتای سال گذشته بازداشت تظاهرکنندگان و فعالان را برای مدت های طولانی و بدون هرگونه محاکمه ادامه می دهند. آنها اتهامات مطرح شده علیه بازداشت شدگان را واهی خواندند.

منبع: واحد مرکزی خبر

نظر شما