شناسهٔ خبر: 70262 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پشت صحنه شبکه‌های ماهواره‌ای در «سیگنال موجود است»

ماهواره مهدی مظلومی کارگردان سریال «سیگنال موجود است» گفت: تاکید ما در این سریال بر رفتارها و عملکردهای غلط است نه این که بخواهیم آدم ها را اغراق آمیز جلوه دهیم.

به گزارش نماینده «مهدی مظلومی» کارگردان سریال «سیگنال موجود است» در گفت و گو با فارس درباره مفاهیم محوری فیلمنامه تازه ترین ساخته خود گفت: قصه «سیگنال موجود است» به آنچه پشت پرده شبکه های ماهواره ای اتفاق می افتد، می پردازد. روابط پنهانی در این شبکه ها را به نقد می کشد. این که بسیاری از دیدگاه هایی که در بعضی برنامه های ماهواره ای ارائه می شود، نوع کارشناسی ها و مباحث پوچ و بی اساس است و عده ای برای منافع مالی و بدون تخصص کافی دور هم جمع شده اند و به اداره یک شبکه می پردازند. بنابراین شخصیتی مانند پرهام که به اصطلاح عشق خوانندگی است و به توانایی ها و استعدادهای خود توجهی ندارد، می تواند طعمه خوبی برای کلاهبرداری این شبکه ها باشد و از این طریق هم به دام می افتد.

وی در پاسخ به این که با توجه به تصویربرداری صحنه های خارج از کشور در ایران آیا نتیجه باورپذیری در این بخش ها شاهد خواهیم بود یا نه، بیان داشت: در زمینه سکانس های داخلی که در واقع در کشوری دیگر می گذرد مشکلی نداشتیم. چراکه عمده کار ما با استودیویی بود که شبکه ماهواره ای قصه در آن فضاسازی شده بود. اما در بخش لوکیشن های خارجی بیشتر تصاویر را در هتل شیان ضبط کردیم. این محیط فضاهایی دارد که بسیار به لوکیشن های خارج از کشور نزدیک است و با قصه ما هم تناسب داشت.

کارگردان «زیر آسمان شهر» درباره استفاده یا عدم استفاده از تیپ سازی برای تاثیرگذاری و اغراق در ارائه مضامین ادامه داد: تاکید ما در این سریال بر رفتارها و عملکردهای غلط است نه این که بخواهیم آدم ها را اغراق آمیز جلوه دهیم،  از این رو فضای کار کاملا رئال و باورپذیر است.

بازی بازیگران هم به نظر من کاملا متفاوت است و هنگام پخش سریال حتما به آن پی خوا هید برد. برای مثال آقای رضویان علیرغم بازی جدی ای که دارند رفتارهای غلط و عملکردهای نادرست در بعضی شبکه های ماهواره ای را به سخره می گیرند.

سیگنال موجود است به تهیه کنندگی مسعود فرخنده طینت در مرحله تدوین قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۰:۰۲حقیقت 0 1

    بنام خدا    با سلام   باید مطالعه علمی وتحقیقاتی شود که این شبکه های ماهواره ای با چه اهداف و منظوری تاسیس شده وبه شکل دهی و تاثیر گذاری اهداف مغرضانه خویش که در اصل کیان وتجکیم خانواده وانسان را هدف گرفته  مشغول می باشند  اگاهی بخشی به افکار عمومی وانسانها وظایف انسان های با ایمان ومتدین وفهیم  می باشد.   باتشکر
                                

نظر شما