شناسهٔ خبر: 70201 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

گشایش ۲ نمایشگاه بین المللی در تهران

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات وسیستم های سرمایشی وگرمایشی و دهمین نمایشگاه بین المللی معدن،صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته صبح امروز در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه بیش از ۶۰۰ شرکت تولیدکننده داخلی و خارجی آخرین و جدیدترین دستاوردها و تولیدات خود را ارائه داده اند.

بر اساس اطلاعیه ستاد خبری این نمایشگاه در این نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای فرانسه، کره جنوبی، انگلیس، دانمارک، ترکیه، مالزی، ایتالیا، چین، ژاپن، ‌کانادا، تایلند، ‌ اسلوونی، اسپانیا، آلمان، روسیه، بلژیک، ایرلند، هنگ کنگ، جمهوری آذربایجان، عربستان و امارات عربی متحده حضور دارند.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع برپا شده و در حاشیه آن قرار است همایش ملی تهویه صنعتی و بهداشتی برگزار شود.

همچنین در این نمایشگاه بیش از سی کارگاه علمی و آموزشی نیز برگزار خواهد شد؛ کالاهای ارائه شده در این نمایشگاه در پنج بخش شامل؛ تولیدکنندگان تجهیزات سرمایشی و سردخانه ای، تجهیزات گرمایشی، تولیدکنندگان تجهیزات شیرآلات، لوله و اتصالات، تولیدکنندگان لوازم برقی و الکترونیکی تأسیسات و تولیدکنندگان خدمات جانبی و تأسیسات است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات و سیستم های گرمایشی و سرمایشی تا ۲۸ مهر هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

وزیر صنعت : اکتشافات معدنی گسترش می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت :‌ برای حضور پررنگ بخش خصوصی داخلی و خارجی تا سه ماه آینده مزایده‌های مختلفی برای واگذاری معادن و اکتشاف محدوده‌های معدنی برگزار خواهد شد.

نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران در نمایشگاه صنایع معدنی با اشاره به ظرفیت  بالای بخش معدن در کشور گفت : به نظر می‌رسد در آمار معادن و تعداد آنها بزرگنمایی می‌شود.

وی افزود : سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی فقط یک درصد است که تا ۳ برابر این رقم قابل افزایش است.             

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به بخش معدن و معرفی مزیت‌های این بخش به سرمایه‌گذاران گفت : دولت علاقه مند است توسعه بخش معدن را  بخش خصوصی انجام دهد البته در مواردی که برای بخش خصوصی جذاب نباشد، دولت وارد خواهد شد.             

وزیر صنعت با بیان اینکه معادن نیمه ‌تعطیل دوباره فعال شده‌ است، از سرمایه‌گذاران خارجی خواست توجه بیشتری به بخش معدن داشته باشند.

وی به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توصیه کرد در بخش‌های معدنی مختلف مطالعه کنند و همچنین از ایجاد شرایط جذاب برای سرمایه‌گذاران در این بخش  خبر داد.

نعمت زاده درباره پرداخت یارانه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تولید گفت :  طرح‌های توجیه‌پذیر در اولویت قرار می‌گیرد.

نعمت زاده  گفت: برای پرداخت یارانه سهمیه‌بندی خاصی انجام نمی‌شود اما با اولویت‌بندی به تولید‌کنندگان اختصاص خواهد یافت.

دهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران گشایش یافت

دهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته با حضور بزرگترین و معتبرترین شرکت های معدنی جهان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۹۵ شرکت خارجی از استرالیا، ایتالیا، آلمان، بلاروس، تایوان، ترکیه، چین، روسیه و قزاقستان حضور دارند که آلمان، چین و ایتالیا به صورت گسترده و گروهی در نمایشگاه مشارکت کرده اند.

دهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته در ده هزار مترمربع و در سالن های ۸-۹، ۱۰-۱۱و فضای باز محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شده است.

این محصولات در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده است: انواع صنایع و تجهیزات معادن زیرزمینی و روباز، دستگاهها، تجهیزات و ماشین آلات خاکبرداری، ماشین آلات مشترک راهسازی و معدنی، دستگاهها، تجهیزات و ماشین آلات حفر و نگهداری تونل، انواع ماشین آلات و تجهیزات حفاری، دستگاهها و تجهیزات مرتبط به کانه آرائی و فرآوری معدنی، تجهیزات مربوط به انتقال و جابجائی مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات اکتشاف معادن، تجهیزات وابسته به ذوب و استحصال فلزات، سنگهای ساختمانی و تزئینی، ماشین آلات، تجهیزات و ابزار برش و فرآوری سنگ تزئینی، سنگهای قیمتی و گرانبها، معدن و محیط زیست، سیستم های تهویه معادن نرم افزارها و سیستمهای پردازش داده های معدنی، تکنولوژیهای نوین در صنعت معدن، مواد منفجره و تجهیزات انفجار، تجهیزات تامین برق و روشنائی معادن، تجهیزات، تخلیه و آبرسانی معادن زیرزمینی انواع کمپرسور، دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی و آنالیز مواد معدنی، تجهیزات ایمنی و بهداشتی معادن، تجهیزات نگهداری معادن، تجهیزات، قطعات و لوازم یدکی، شرکتها و پیمانکاران معدنی، مهندسین مشاور، سرویسهای تاسیساتی و ساختمان در حوزه معدن، طراحی معادن، خدمات، توسعه و پژوهش و فناوری روز در بخش معدن، فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن، بنادر و کشتیرانی (حمل و نقل در بخش معدن)، بخش بیمه در صنعت معدن.

برگزاری ۲۰ همایش و کارگاه علمی با حضور متخصصان و استادان دانشگاهها و همچنین برنامه ریزی برای بازدید هیئت های تجاری داخلی و خارجی؛ برخی از برنامه های جانبی دهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته است.

معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها، شرکت ها، نهادها و سازمان های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل ها و توانمندیهای معدنی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی، صنعتی داخلی و خارجی، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوریهای روز به کشورمان، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات، آشنائی با الگوهای موفق جهانی درعرصه معدن و صنایع معدنی، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تا ۲۸ مهرماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، آماده بازدید علاقه مندان است.

نظر شما