شناسهٔ خبر: 70187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

منابع میدانی کُرد خبر دادند

هلاکت صدها داعشی در یک‌ماه حمله به «عین‌العرب»/روی آوردن داعش به ترفند «استتار»

عین العرب/1 منابع میدانی کُرد با بیان اینکه ظرف یک ماهی که از حمله «داعش» به عین العرب می‌گذرد، بیش از ۶۶۰نفر کشته شده‌اند که اغلب آنها داعشی بوده‌اند، از روی آوردن این گروه به تاکتیک «استتار» برای در امان ماندن از حملات کُردها خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، جدیدترین گزارش‌های منتشره از منطقه «عین العرب» یا همان «کوبانی»، در ریف شمالی حلب اظهار می‌کند که ظرف یک ماهی که از حمله گروه تروریستی تکفیری «داعش» به شهر عین العرب گذشته بیش از ۶۶۰ نفر در جریان نبردهای این منطقه کشته شده‌اند که اغلب آنها از عناصر تروریستی داعش بوده‌اند.

در این ارتباط منابع میدانی کُرد تصریح کردند که درحال حاضر هماهنگی بین نیروهای ائتلاف و کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه افزایش یافته و موجب شده حملات این نیروها تاثیرگذارتر باشند.

این منابع در ادامه افزودند: هم اکنون مهمترین چالش پیش روی مبارزان کُرد ترفند استتار و مشابه سازی روی آورده و پس از تصرف هر منطقه برای در امان ماندن از حملات مبارزان کُرد پرچم‌ کمیته‌های مردمی را بر بالای مواضع خود نصب و عناصرشان لباس‌هایی مشابه لباس‌های مبارزان کُرد را به تن می‌کنند و این موجب می‌شود تا شناسایی عناصر مبارز کُرد از تکفیری‌های داعشی در جنگ‌های خیابانی عین العرب بسیار سخت باشد.

منابع مذکور با بیان اینکه حملات علیه داعش همچنان با قدرت در عین العرب ادامه دارد، گفت: کمیته‌های مردمی و مبارزان کُرد از نبود و نقص سلاح و تجهیزات نظامی رنج می‌برند و این اوضاع را در این شهر در آینده سخت‌تر خواهد کرد.

این منابع ادامه دادند: داعش همچنان به انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی و نیرو از شهرهای رقه در سوریه و طرابلس در لبنان و مناطق تحت تصرفش در عراق به عین العرب با هدف تصرف این شهر همچنان ادامه می‌دهد وحملات ائتلاف بین المللی تنها موجب شده تا این گروه هنگام پرواز هواپیماهای ائتلاف این تجهیزات را از تیررس حملات آنها پنهان کند.

 

 

نظر شما