شناسهٔ خبر: 70147 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل:

فایل صوتی یا تصویری سخنان جلالی را در اختیار دفتر وی و رسانه‌ها قرار می دهیم

کاظم جلالی واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل جوابیه‌ای به توضیحات روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص سخنان رئیس این مرکز در جمع دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل منتشر کرد.

به گزارش نماینده به دنبال انتشار متن سخنان کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس توضیحاتی را به رسانه‌ها ارسال کرد.

پیرو انتشار این توضیحات، واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل جوابیه‌ای را منتشر کرد و نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

پس از برگزاری جلسه خوب و صمیمانه اعضای شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با جناب آقای دکتر کاظم جلالی در نشست شورای عمومی این اتحادیه، به دنبال انتشار متن سخنان دکتر جلالی، روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اطلاعیه‌ای درخصوص این متن صادر کرد که ما را بر آن داشت تا نکاتی را خدمت جامعه سیاسی- رسانه‌ای کشور بیان نماییم:

۱-در اطلاعیه صادر شده از سوی روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای گفته شده که پیش از این برنامه، برای عدم انتشار صحبت‌های دکتر جلالی توافق صورت گرفته است. واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام می‌دارد که هرگز چنین توافقی با شخص آقای دکتر جلالی یا دفتر ایشان صورت نگرفته بود، و متن صحبت‌های ایشان طبق روال مرسوم که محتوای این قبیل جلسات برای آگاهی اقشار مختلف کشور از نظرات فرد مدعو، به صورت کامل در اختیار رسانه‌ها و خوانندگان می‌گرفته، دراختیار رسانه‌ها قرار داده شده است. برای آنکه خلاف این روال عمل گردد، می‌بایست شخص مدعو یا دفتر وی پیش، پس یا حین برنامه اعلام نماید که تمام یا بخشی از صحبت‌های سخنران به صورت خصوصی مطرح می‌گردد و قابلیت انتشار ندارد، که در اینصورت بر اساس اصول شرعی و مبانی حرفه‌ای کار رسانه‌ای، متن این سخنرانی پیش از انتشار در اختیار آن فرد قرار خواهد گرفت تا تغییرات مدنظر خود را اعمال و اعلام نماید، اما جناب آقای دکتر جلالی یا دفتر ایشان چنین چیزی را اعلام نکردند و این یعنی منعی برای انتشار سخنان ایشان وجود نداشته است.

۲- در این اطلاعیه گفته شده که صحبت‌های دکتر جلالی به صورت "ناقص" منتشر گردیده است. بدینوسیله به اطلاع می‌رساند غیر از حواشی برنامه –که حذف آن از متنی که قرار است انتشار یابد، طبیعی و صحیح به نظر می‌رسد - تقریبا تمامی صحبت‌های دکتر جلالی و سوال‌های دانشجویان "بی کم و کاست" منتشر گردیده است، که البته نکته قابل تامل، وجود تناقض بین اطلاعیه صادر شده از سوی روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای، با محتوای اعتراض مسئول همین مرکز مبنی بر "چرایی انتشار کامل صحبت‌های دکتر جلالی" در گفت‌وگوی تلفنی ایشان با دبیر سیاسی اتحادیه می‌باشد.

۳- گفته شده است که متن انتشار یافته بدلیل ایرادات نگارشی، موجب انعکاس خلاف واقع نظرات جناب آقای دکتر جلالی گردیده است. برای رفع این شبهه، واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام می‌دارد حاضر است فایل صوتی یا تصویری سخنان دکتر جلالی را در اختیار دفتر ایشان و رسانه‌ها قرار دهد تا خود ایشان و مخاطبان محترم درباره صحت و سقم متن انتشار یافته نظر دهند!

۴- گرچه به نظر می‌رسد فشار برخی احزاب و گروه‌های سیاسی موجب انتشار این اطلاعیه با محتوای نادرست گردیده است، اما اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام می‌دارد که همچون گذشته جناب آقای دکتر جلالی را فردی مومن و خادم انقلاب اسلامی می‌داند و قطعاً در برنامه‌های آینده نیز از ایشان برای حضور در جمع دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی دعوت بعمل خواهد آورد تا به بیان دیدگاه ‌های خود بپردازند.

والعاقبه للمتقین
واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

نظر شما