شناسهٔ خبر: 70110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

فواد معصوم:

روابط ایران و عراق ویژه است/ نخست‌وزیر عراق: بغداد امن است

فواد معصوم رییس جمهور عراق روابط دو کشور همسایه ایران و عراق را ویژه دانست و تاکید کرد : این روابط قابل مقایسه با روابط با دیگر کشورها نیست.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، فواد معصوم در دیدار سفیر کشورمان در بغداد با استقبال از گسترش روابط تهران - بغداد از کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق در مقابله با تروریسم قدردانی کرد.در این دیدار دو طرف درباره تحولات امنیتی عراق گفتگو کردند.

سفیر کشورمان در بغداد هم گفت : ما خواستار عراق یکپارچه و متحد هستیم و معتقدیم عراقی ها می توانند مشکلات شان را حل کنند.

حسن دانایی فر با اشاره به اینکه ارتش و مردم عراق توانایی مقابله با تروریستها را دارند ، تصریح کرد : عراق به حضور نیروی زمینی بیگانه نیازی ندارد.

وی به دستاوردهای نیروهای مردمی و نظامی عراق در مقابله با داعش اشاره کرد و گفت : ورود نیروهای خارجی منطقه ای و فرامنطقه ای پرونده و امنیت عراق را پیچیده تر خواهد کرد و به سود عراق و امنیت منطقه نیست.

دانایی فر همچنین گفت : جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از یکپارچگی و امنیت عراق ، آماده کمک به مردم ، دولت و مسئولان این کشورعراقی درمبارزه با تروریستها  است.

خبر دیگر از عراق موضع گیری امروز نخست وزیر این کشور بود.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق امروز اعلام کرد که بر خلاف شایعه‌های منتشر شده، بغداد امن و تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی است.

به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز» عراق، العبادی که روز چهارشنبه به استان جنوبی «ذی‌قار» رفت و در جشن فارغ‌التحصیلی دوره هفتادوششم دانشکده نظامی این استان حضور یافت، اعلام کرد که «شایعاتی که برخی رسانه‌ها درباره بغداد منتشر کرده‌اند صحت ندارد و بغداد امن و تحت کنترل نیروهای امنیتی است».

نخست‌وزیر عراق همچنین استان دیالی (در شرق عراق) را نیز تحت کنترل نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی دانست و با اشاره به استان صلاح‌الدین (در شمال پایتخت) اعلام کرد که این استان نیز بزودی (از دست گروهک داعش)‌ آزاد خواهد شد.

وی همچنین به قضیه جنایت داعش در پایگاه «اسپایکر» اشاره کرد و گفت که دولت بزودی عاملان (مقصّـر در) این حادثه را شناسایی و به شکلی عادلانه مجازات خواهد کرد.

 

نظر شما