شناسهٔ خبر: 69955 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس‌پیمای ایران آذرماه به آب انداخته می‌شود

کشتی اقیانوس‌پیما "نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس‌پیمای ایران آذرماه به آب انداخته می‌شود".

به گزارش نماینده عباس نوبختی عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و مجری طرح  کشتی اقیانوس‌شناسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت کشتی اقیانوس‌پیما و زمان به آب‌اندازی این کشتی، اظهار داشت: پیشرفت این کشتی در حال حاضر در حدود ۸۰ درصد است و در نظر داریم این کشتی در آذرماه آب‌اندازی شود.

وی افزود: برخی از اقدامات را باید بعد از مرحله آب‌اندازی بر روی کشتی انجام داد که این اتفاق یا ۱۱ آذرماه و یا ۲۵ آذر همزمان با روز پژوهش انجام می‌شود. هنوز زمان قطعی آن مشخص نیست، اما در آذرماه به آب انداخته می‌شود.

مجری طرح  ادامه داد: کارهای تکمیلی و آزمایشات دریایی پس از این مرحله بر روی کشتی انجام می‌شود. همزمان اقلام اقیانوس‌شناسی هم در این کشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی اقلام پرتابل و  موجود که حدود  سه قلم است باید بر روی شناور نصب شود.

نوبختی تصریح کرد: برخی از اقلام را هم به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم تهیه کنیم که انشاءالله این دستگاه‌ها خاص هستند در مرحله بعدی در شناور نصب می‌شوند.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت این کشتی بومی است و برخی از قطعات آن از خارج وارد کشور شده است. بودجه این طرح  از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تامین شده و  پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی اجرای آن را پیگری کرده است. طراحی این طرح توسط سازمان صنایع دریایی و ساخت آن توسط مجتمع تولیدی شهید درویشی بندرعباس صورت گرفته است.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی تاکید کرد: حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه طراحی و ساخت این کشتی شده و انشاءالله به زودی در سواحل بندرعباس به آب انداخته می‌شود.

 

نظر شما