شناسهٔ خبر: 69895 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اولتیماتوم وزیر بهداشت به زیرمیزی بگیران

هاشمي در تشريح گفت: در طول سال‌هاي گذشته ميزان تعرفه‌هاي پزشكي متناسب با ساير صنوف رشد پيدا نكرده بود و K جراحي سال‌هاي متمادي ثابت بود اين در حالي بود كه قيمت ارز 3 برابر افزايش يافته بود و به همين دليل شاهد دريافت غيرمتعارف از سوي برخي از پزشكان بوديم.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، وزير بهداشت گفت: كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت حاصل ساعت‌ها كار كارشناسي لذا با متخلفين چه در بخش دولتي و خصوصي به شدت برخورد خواهد شد.

نشست مشترك وزير بهداشت با مديران عامل بيمه مركزي و شركتهاي بيمه تجاري، رئيس سازمان نظام پزشكي و نماينده انجمن صنفي بيمارستان‌هاي خصوصي در راستاي اجراي برنامه تحول نظام سلامت و تبيين موضوع ابلاغ «كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت» پیش از ظهر سه شنبه در ستاد مركزي وزارت بهداشت برگزار شد.

دكتر سيدحسن هاشمي در اين نشست ضمن قدرداني از رئيس جمهور به دليل در اولويت قرار دادن موضوع سلامت به عنوان مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت و نيز همراهي مجلس در اين خصوص، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت كه دولت آن را آغاز كرده است، داراي حلقه‌هاي متعددي است كه بخشي از آن به مرحله اجرا درآمده و بخش‌هاي ديگر آن در ادامه عمر دولت محقق خواهد شد.

وي گفت: يكي از مراحل طرح تحول نظام سلامت، اجراي كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت در قالب اصلاح تعرفه‌هاست.

هاشمي در تشريح گفت: در طول سال‌هاي گذشته ميزان تعرفه‌هاي پزشكي متناسب با ساير صنوف رشد پيدا نكرده بود و K جراحي سال‌هاي متمادي ثابت بود اين در حالي بود كه قيمت ارز ۳ برابر افزايش يافته بود و به همين دليل شاهد دريافت غيرمتعارف از سوي برخي از پزشكان بوديم.

وزير بهداشت خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين و سخت‌ترين كار دولت در حوزه بهداشت و درمان منطقي كردن تعرفه‌ها بوده است كه با اجراي كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت، از اين پس بايد همه با دولت و قانون همراهي كنند و اميدواريم در بازه زماني مشخص به سمتي پيش برويم كه تعرفه‌ها واقعي شوند و براي تحقق اين هدف نيازمند يكپارچگي بين دولت و دستگاه‌هاي وابسته به دولت هستيم.

هاشمي با بيان اينكه هماهنگي‌هاي لازم بين وزارت بهداشت با سازمانهاي بيمه‌گر، وزارت اقتصاد و دارايي، سازمان امور مالياتي و وزارت دادگستري براي اجرايي شدن كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت صورت گرفته‌ است، تصريح كرد: از ۱۵ آبان به بعد برخوردهاي قانوني با متخلفان به وسيله مكانيزمهاي پيش‌بيني شده صورت خواهد گرفت.

وزير بهداشت در عين حال گفت: البته اميدوار هستيم فضايي ايجاد شود كه هيچ كس مجبور به پرداخت هزينه نباشد و خارج از دايره قانون عمل نكند.

وي يادآور شد: كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت محصول ساعتها كار كارشناسي از سوي انجمنهاي علمي، بيمارستانهاي خصوصي و سازمان نظام پزشكي بوده است و وزارت بهداشت نيز بخشي از اعتبارات خود را در اين مسير هزينه كرده است. لذا با متخلفين پس از مهلت ۱.۵ ماهه چه در بخش خصوصي و چه در بخش دولتي به شدت برخورد خواهد شد و مطمئناً هزينه براي متخلفين بالا خواهد بود و با اين اقدام پديده غيراخلاقي را كه جامعه از آن رنج مي‌برد، اصلاح خواهيم كرد.

وزير بهداشت افزود: البته در اين مسير حتماً مشكلاتي خواهيم داشت و در اين راه نياز به اقدامی انقلابي و جهادي داريم.

وی در ادامه گفت: حق بيمه‌اي كه مردم چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي پرداخت مي‌كنند، نسبت به خدماتي كه دريافت مي‌كنند قابل مقايسه با هيچ جاي دنيا نيست.

هاشمي يادآور شد: با اجراي طرح تحول نظام سلامت هزينه‌هاي درماني در بخش دولتي در شهرها به كمتر از ۱۰ درصد كاهش يافته است.

وزير بهداشت در ادامه از مديران عامل بيمه‌ها خواست با همكاري‌هاي موثر خود در اجراي هرچه بهتر كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت و در جهت رضايتمندي مردم، وزارت بهداشت را همراهي نمايند.

وي يادآور شد: با اجرايي شدن كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت و از بين رفتن پديده زيرميزي، ميزان زيان‌دهي بيمه‌ها نيز كاهش خواهد يافت.

نظر شما