شناسهٔ خبر: 69864 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

صهیونیستها فرش مسجدالاقصی را آتش زدند

نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو با یورش به مسجدالاقصی در قدس شریف، شماری از نمازگزاران فلسطینی را زخمی کردند و با آتش زدن فرش این مکان مقدس به هتک حرمت آن مبادرت کردند.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، ند که بر اثر آن عده ای از فلسطینی ها زخمی شدند و خساراتی نیز به این مکان مقدس وارد شد.
نظامیان صهیونیستی همچنین همزمان با یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی که به درخواست "موشه ویگلن" نایب رییس پارلمان رژیم صهیونیستی"کنست" صورت گرفت، نمازگزاران در داخل محوطه را کتک زدند.
صدها نفراز نیروهای اشغالگر مجهز به سلاح از طریق دروازه های السلسله و المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و به سوی نمازگزاران، بمب صوتی و گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند تا زمینه را برای یورش شهرک نشینان صهیونیست به رهبری معاون افراطی رییس کنست فراهم کنند.
شيخ عمر الكیسوانی، مدیر مسجدالاقصی، در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: با ورود شمار زیادی از شهرک نشینان و بیرون کردن مسلمانان، مسجدالاقصی اشغال شد و عناصر تندرو در میدان مسجدالاقصی جولان می دادند.
نگهبانان مسجدالاقصی نیز اعلام کردند که نیروهای اشغالگر برق این مکان مقدس را قطع کردند و تندروهای صهیونیست به هتک حرمت این مکان مقدس پرداخته و به روی بام قبه الصخره و مسجد القبلی رفتند و فرش این مسجد را آتش زدند.
نظامیان صهیونیست همچنین مانع از حرکت آمبولانس ها برای انتقال زخمی ها شدند و به کارکنان اداره اوقاف اسلامی نیز حمله کردند.
یکی از نمازگزاران گفت: ما را که برای خواندن قرآن وارد مسجد شده بودیم، در داخل مسجد محاصره کردند و با استفاده از گاز اشک آور و باتوم به ما حمله ور شدند و فرش مسجد را آتش زدند.
یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی درحالی صورت گرفت که این مکان از سوی نیروهای صهیونیست در محاصره قرار داشت و آنان به نمازگزاران اجازه ورود به این مکان مقدس را نمی دادند و دراین میان درگیری هایی میان جوانان تحت محاصره و نظامیان اشغالگر صهیونیست درگرفت. - See more at: http://fa.alalam.ir/news/۱۶۴۰۳۹۱#sthash.WqRGJJTN.dpuf

نظر شما