شناسهٔ خبر: 69825 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پورمحمدی خبر داد:

نشست مشترک قوه قضائیه و دولت برای تدوین برنامه ششم

پورمحمدی/1 وزیر دادگستری از تشکیل جلسه مشترک با معاونت راهبردی رئیس جمهور برای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش های قضایی خبر داد.

به گزارش نماینده مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری با اعلام آخرین وضعیت بودجه دادگستری در سال ۹۴ به خبرنگار حقوقی خبرگزاری میزان، گفت: پیش نویس بودجه هنوز آماده نیست اما پیشنهاد دستگاه ها را و زیر مجموعه های آنها را دریافت کردیم تا پس از بررسی در کارگروه ها در دولت نهایی شود.

وی خاطر نشان کرد: هنوز پیشنهادات همه دستگاه های اجرایی به دولت ارسال نشده است ولی در صدد نهایی کردن درخواست های خود هستند و مطمئن باشید که دولت به موقع لایحه بودجه را آذر ماه تقدیم مجلس خواهد کرد.

وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به این پرسش که در کارهای کارشناسی برنامه ششم توسعه چه اقدامی انجام داده اید، گفت: حوزه قضایی با دعوت از مجموعه سازمان ها و معاونت های قوه قضاییه به ویژه معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور را در جلسات خود دعوت کردیم و جلسه مشترکی را در آینده نزدیک تشکیل خواهیم داد.

پور محمدی با بیان اینکه تهیه برنامه ششم توسعه در دستورات اصلی کار ما قرار گرفته، تصریح کرد: با هماهنگی معاونت راهبردی ریاست جمهور پیش نویس برنامه پنج ساله ششم توسعه را با گروه کارشناسان زبده دادگستری و دستگاه قضا در امور حقوقی و قضایی تنظیم می کنیم.

وی همچنین در مورد فیلترینگ و مسدود سازی سایت ها همچنین مسائل مربوط به شبکه های اجتماعی اظهار کرد: این موضوع در قالب سیاست های کلی نظام و دستگاه قضا در دست پیگیری است و تلاش می کنیم به خوبی اجرا شود.

وزیر دادگستری در مورد اشتراک نظر سه قوه اعلام کرد در زمنیه سیاست های مربوط به سایت ها و چهارچوب های آن دولت، مجلس و قوه قضائیه نظر واحدی داریم و مهم این است که این اشتراکات را به خوبی اجرا کنیم و تقدم و تأخر آن مطرح است ضمن آنکه می بایست ابزار آن را فراهم کنیم و موضوع در حال حاظر بحث های اجرایی و تکنیکی کار است.

پور محمدی در مورد هماهنگی های انجام شده میان دستگاه قضا با دولت و مجلس در مورد سایت ها و شبکه های اجتماعی عنوان کرد: جلسات مداوم و پیوسته ای در این مسائل در حال تعقیب است و من نیز آنها را پیگیری می کنیم.

نظر شما