شناسهٔ خبر: 69741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نقوی حسینی درباره مذاکرات آتی وین؛

بعید است مذاکرات به نتیجه برسد/ تیم هسته‎ای تصمیم‌گیرنده اصلی نیست

نقوی حسینی

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدحسین نقوی حسینی در مورد دور جدید مذاکرات هسته‌ای که قرار است در وین برگزار شود، اظهار داشت:  باتوجه به مذاکراتی که در نیویورک صورت گرفت و همچنین طرح موضوعات مورد اختلاف از سوی غرب و مقامات آمریکایی به نظر می‌آید که مذاکرات در این دور به نتیجه مشخصی دست پیدا نخواهد کرد چراکه مقامات غربی به دنبال اهداف خود در مذاکرات هستند.

وی تصریح کرد: مقامات آمریکایی همواره در مذاکرات به دنبال زیاده خواهی هستند که این موضوعات با منافع ملی ما مفایرت دارد، ما در موضوع هسته‌ای خطوط و چارچوب مشخصی داریم و از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد اما غربی‌ها همواره با مطرح کردن موضوعات جدید خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزیرامورخارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی گزارشات مفصلی از مذاکرات نیویورک و دیدارهایشان را ارانه دادند و ما نیز تاکید کردیم تیم مذاکره‎‌کننده در مذاکرات باید در جهت منافع ملی و خطوط قرمز نظام حرکت کند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در موارد اختلافی با غرب در مذاکرات هسته‌ای تنها مدیریت کلان نظام حق تصمیم‌گیری دارد و تیم مذاکره‌کننده تصمیم‌گیرنده نخواهد بود لذا باید تمام قوانین و چارچوب در مذاکرات مدنظر قرار بگیرد.