شناسهٔ خبر: 69587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

تئاتر کودک و نوجوان فرهنگ نسل جدید را تقویت می کند

کارخانه ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تئاتر کودک و نوجوان به تقویت فرهنگ در نسلهای جدید جامعه کمک زیادی می کند.

به گزارش نماینده، «ابراهیم کارخانه» که به دعوت دبیر بیست و یکمین جشنواره کودک و نوجوان همدان در مجموعه تئاتر شهر همدان حضور یافته بوددر حاشیه تماشای نمایش ماهی های پروانه ای به ایرنا گفت: تئاتر کودک و نوجوان به لحاظ ارائه جنبه های آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این نماینده مجلس با اظهار خوشبختی از میزبانی شایسته شهر همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر وکودک و نوجوان، ادامه داد: پیام دهکردی، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تلاش شایسته ای برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره امسال انجام داده و به نظر می رسد که تاکید بر کیفیت آثار توانسته بر غنای بهتر جشنواره بیست و یکم بیفزاید.

وی به تاثیرپذیری کودکان و نوجوانان از تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: اگر ارزش هنر تئاتر در بحث آموزش کودکان به طور مناسب شناخته شود می توان به آینده این هنر در کشور امیدوار بود.

کارخانه افزود: ما امروز در بحث فرهنگ نیازمند ارائه راه کارهای اساسی برای تقویت این مقوله در سطح کشور هستیم و نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ حکم جهاد داده اند و در نامگذاری امسال نیز مسئله فرهنگ به شکلی وی‍‍‍ژه اشاره شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس ابراز امیدواری کرد تئاتر کودک و نوجوان به تدریج در کشور به یکی از رشته های اصلی آموزشی حوزه کودک تبدیل شود و شاهد برگزاری رو به رشدی در این زمینه باشیم.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان که 15 مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده 21 همین ماه در این شهر به کار خود پایان می دهد.

نظر شما