شناسهٔ خبر: 69560 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فضائلی:

مشکل توزیع کتاب در کشور با راه‌اندازی ۱ یا ۲ فروشگاه بزرگ حل نمی‌شود

مهدی فضائلی/1 عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تقدیر از تأسیس فروشگاه‌های ترنجستان گفت: مشکل توزیع مربوط به کل کشور است و با راه‌اندازی یک یا دو فروشگاه بزرگ حل نمی‌شود.

به گزارش نماینده، مهدی فضائلی، مدیر عامل انتشارات سروش و عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی را بسیار جدی دانست و گفت: مشکلاتی که ما در این حوزه داریم، خیلی جدی‌تر از آن است که با افتتاح یک یا دو فروشگاه بزرگ حل شود. این مشکلات مربوط به کل کشور است و طبیعتاً اگر بخواهیم آنها را برطرف کنیم، باید از این دست فروشگاه‌ها در کل کشور تأسیس شود.

وی افزود: تأسیس فروشگاه‌هایی همچون «ترنجستان بهشت»، هم به دلیل مساحت زیاد و عرضه انواع مختلف کتاب و محصولات فرهنگی و هم به لحاظ موقعیت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. در محدوده فعلی این فروشگاه، کتابفروشی یا مرکز بزرگ عرضه محصولات فرهنگی وجود ندارد و به همین‌خاطر راه‌اندازی ترنجستان بهشت، برای پایتخت یک اتفاق ارزشمند و قابل‌توجه محسوب می‌شود و می‌تواند پایگاه خوبی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باشد.

فضائلی ادامه داد: البته نباید تصور کنیم که تنها تأسیس یک یا دو فروشگاه بزرگ می‌تواند مشکل توزیع کتاب را حل کند؛ چون مشکل اصلی در کل کشور همچنان پا بر جاست و نیاز به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی جدی دارد تا بتوانیم کم‌کم از کمبود ویترین برای کتاب فاصله بگیریم.

فضائلی فروشگاه‌های ترنجستان‌ را برای شهر تهران، مهم ارزیابی کرد و گفت: ترنجستان می‌تواند الگوی مطلوب یک فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و کتاب باشد و کتابفروشی‌هایی که در نقاط دیگر کشور، از این تجربه الگوبرداری کنند.

عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی یکی از نکات مهم ترنجستان بهشت را عرضه محصولات متنوع و جذاب دانست و افزود: فروشگاه‌های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی باید از جذابیت‌های خاصی برخوردار باشد تا وقتی کسی واردشان می‌شود، احساس شخصیت کند و فکر می‌کنم ترنجستان بهشت این ویژگی را دارد. از طرف دیگر به دلیل مساحت زیاد و فضای بزرگ فروشگاهی، تنوع کتاب و محصولات فرهنگی هم در ترنجستان بهشت زیاد است و همین مسأله یک‌امتیاز ویژه برای این فروشگاه محسوب می‌شود؛ چراکه علاقه‌مندان می‌توانند با صرف زمان اندک، عمده نیازهای فرهنگی خودشان را برطرف کنند و دست خالی برنگردند.

فضائلی ویژگی دیگر ترنجستان بهشت را برشمرد و گفت: علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی بسیاری هم در این فروشگاه عرضه شده که از نظر محتوایی کارشناسی شده‌اند و خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت از این فروشگاه خرید کنند.

نظر شما