شناسهٔ خبر: 69550 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

داعشی‌ها در مناسک حج ناکام بودند

ابراهیم نکو/1 نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی به زائران ایرانی توصیه کرد که به جای تزریق پول به اقتصاد عربستان، سوغاتشان را از داخل کشور تهیه کنند.

به گزارش نماینده ، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حضور گسترده مسلمانان جهان در مراسم حج، گفت: مدیریت مراسم با توجه به انبوه مسلمانان حاضر در آن کار بسیار دشواری است که تاکنون به نظر می‌آید کاستی‌های اندکی در ارائه خدمات و برقراری امنیت وجود داشته و عملکردها در این زمینه قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های سابق برای زائران ایرانی در مکه و قبرستان بقیع همچنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حالت کلی ادامه یافتن این محدودیت‌ها باعث ناراحتی زائران ایرانی می‌شود اما در مجموع می‌توان گفت ارائه خدمات و برقراری امنیت در مراسم حج مطلوب بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که خود نیز در مکه بسر می‌برد،  حضور زائران ایرانی در مراسم حج را پررنگ برشمرد و افزود: زائران ایرانی همانند دوره‌های قبلی برای به نمایش گذاشتن اعتقادات مذهبی خود و همچنین نشان دادن پایبندیشان به اصول و اعتقادات اسلامی در این مراسم به صورت جدی حضور پیدا  می‌کنند.

نکو با اشاره به طرح برخی موضوعات مبنی بر تهدیدهای داعش برای مراسم حج، اظهار داشت: احتمال می‌رفت که در مراسم حج تهدیدهایی از سوی داعش اتفاق افتاد اما کشورهایی که برای مراسم حج زائر می‌فرستند نسبت به این موضوع حساس بوده و در تعامل با کشور عربستان تلاش کردند تا مقابل نفوذ داعش را بگیرند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعشی‌ها در جاهایی ظهور پیدا می‌کند که اتحاد وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: در مراسم حج به دلیل وجود اتحاد بین مسلمانان خبری از داعشی‌ها نبود اما این احتمال وجود دارد که پس از پایان مراسم داعشی‌ها در کشورهای اسلامی همانند عربستان حضور یابند که باید مسلمانان نسبت به خطر این جریان حساس باشند.

نکو در توصیه‌ای به زائران ایرانی درباره خرید سوغات از عربستان تصریح کرد: ‌بسیاری از سوغاتی‌هایی که ایرانی‌ها در عربستان تهیه  می‌کنند ازجمله پارچه، لباس، اسباب‌بازی و ... تولید چین است و محصول مشابه آن حتی با کیفیت بالا در کشورمان موجود است، به همین دلیل ایرانی‌ها می‌توانند پول‌های خود رادر آنجا هزینه نکرده و به اقتصاد خودمان تزریق کنند.

نظر شما