شناسهٔ خبر: 69527 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

"مشی وزارت اطلاعات با فراز و فرود دولت‌ها تغییر نکرده است"

آیت‌الله ایمانی: سفرهای خارجی به بهانه خواهر خواندگی شیراز با دیگر شهرها «اتلاف بیت‌المال» است

آیت الله ایمانی/1 نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به سفرهای خارجی برخی مسئولان در استان ‌به بهانه خواهر خواندگی شیراز با دیگر شهرها، گفت:‌ سفرهای خارجی به بهانه خواهر خواندگی شیراز با دیگر شهرها «اتلاف بیت‌المال» است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز، با اشاره به طرح مسئله خواهر خواندگی شیراز با دیگر شهرهای داخلی یا خارجی، اظهار کرد:‌ اگر این خواهر خواندگی در راستای ارتقای جایگاه علمی، صنعتی کشاورزی، ارائه خدمات فنی و مهارت های تخصصی باشد، خوب و شایسته و تعامل مثبت در امور ارزشی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سایه این خواهر خواندگی قصد طراحی سفرهای کاری خارجی، دعوت گروه‌های موسیقی و انجام هزینه‌های سنگین از بیت المال انجام گیرد و با شکستن ارزش‌ها و قداست‌ها همراه باشد، به هیچ وجه، نه شرعا و نه قانونا مجاز نیستند و باید پاسخگوی این هزینه‌ها و این حرکات در جامعه باشند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به سفرهای خارجی برخی مسئولان در استان فارس به بهانه خواهر خواندگی شیراز با دیگر شهرها، افزود:‌ سفرهای خارجی به بهانه خواهرخواندگی شیراز با دیگر شهرها اتلاف بیت المال است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس به ۲۰ مهرماه، یادروز حافظ نیز اشاره و تصریح کرد: حافظ شخصیتی جهانی است که بیش از شش قرن در سطح جهان، چه فارسی و چه عربی زبانان، چه اروپائیان و چه آسیایی‌ها مطرح و مورد توجه بوده است.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری چند نکته در بزرگداشت حافظ، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم جایگاه بلند علمی، عرفانی و تخصصی حافظ که به‌عنوان غزل‌سرای بزرگ مطرح است را حفظ و مطرح کنیم و این را افتخاری برای استان فارس بدانیم.

وی با بیان اینکه فارس سه افتخار بلند داشته که ما در همه افتخارات است، این افتخارات را وجود حرم حضرت احمد بن موسی (ع) و امامزادگان لازم‌التکریم، حافظ و سعدی عنوان و تأکید کرد: این‌ها شناسنامه استان فارس هستند که باید آن‌ها حفظ کرد و نگه داشت.

مدفن حافظ در شیراز به هوی، هوس و ابتذال کشانده نشود

امام جمعه شیراز با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در کسوت رئیس جهمور در آیین بزرگداشت حافظ در شیراز، گفت: ایشان با یک سخنرانی حکیمانه، عالمانه و متخصصانه، حافظ را آن‌چنان که بود به جامعه معرفی کرد.

آیت‌الله ایمانی با انتقاد از اقدام روزنامه‌نگاران در چاپ مطالبی برای معرفی حافظ به‌عنوان فردی صوفی و قلندر مآب، جدای از جامعه، دور از مردم و سرگرمی تصریح کرد: این اقدام ظلمی است که در تاریخ و نیز هم‌اکنون به حافظ صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه روزنامه‌نگاران تصویری که می‌خواهند از حافظ بیندازند، همین تصویر است و این ظلم مضاعفی به حافظ است، افزود: مقام معظم رهبری در آن آیین، جایگاه بلند و علمی حافظ را بیان داشتند، به‌گونه‌ای که شاعران دگر اندیش نتوانستند سخنرانی کنند و شعر بخوانند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این نصیحت است و نباید این جایگاه بزرگ با مسائل جناحی و گروهی، ارائه مقالات کم محتوا، مدیریت ضعیف و انجام امور مبتذل و اجرای تنبک، ساز و سورنا و آلوده کردن فضای مقدس آن مکان که مدفن شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است به هوی، هوس و ابتذال کشانده شود.

آیت الله ایمانی با اشاره به برگزاری جشن هنر در شیراز در دوران رژیم طاغوت، خاطرنشان کرد: در گذشته بدون توجه به عمق باورهای دینی مردم شیراز قصد داشتند شیراز را مرکز هرزگی و به نام هنر، مرکز دلقک‌ها و مطرب‌ها مطرح کنند که نتوانستند.

وی با بیان اینکه این اقدام با تودهنی از سوی روحانیت و مردم متدین روبه‌رو شد، افزود: امروز هم اگر کسی یا کسانی به فکر احیای همان تفکرات و اندیشه‌ها باشند و مسائل لاابالی‌گری، تساهل و تسامح دوره اصلاحات را مطرح کنند و به‌دنبال این معنا باشند که جامعه را به گذشته برگردانند، سخت در اشتباه هستند و به موقع از سوی خانواده شهدا، بسیج، مردم و روحانیت پاسخ کوبنده و قاطعی را دریافت خواهند کرد.

مشی وزارت اطلاعات با فراز و فرود دولت‌ها تغییر نکرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری به سالروز تأسیس وزارت اطلاعات نیز اشاره و اظهار کرد: نگاهی به مجموعه وزارت اطلاعات در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی موقعیتش را مشخص و معین می‌کند.

آیت‌الله ایمانی افزود: گرچه در نظام جمهوری اسلامی مجموعه اطلاعات در قالب وزارت‌خانه دیده شده و با فراز و فرود دولت‌ها باید متغیر باشد اما می بینیم برای این سربازان گمنام امام زمان(عج)، آنچه مهم است ولی فقیه، آنچه مربوط به مردم، منافع جامعه، کلیات منافع نظام و توجه به اصول دین و دستور العمل‌های شرعی است.

وی گفت: این مجموعه توانسته توطئه‌های دشمن را در ۳۰ سال گذشته خنثی کند و نقشه‌ها را نقش بر آب کند و مقتدرانه با کسانی که می‌خواستند نظم جامعه را به‌هم ریزند و علیه نظام فعالیت کنند، برخورد کرده و می‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه وزارت اطلاعات امور را فراتر از جناح و گروه مورد رسیدگی قرار می‌دهد و با تیزبینی، هوشمندی و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی روز و با تقوا فعالیت‌ها را به پیش می برد، تصریح کرد: این مجموعه، مجموعه‌ای موثر و کارآمد در عرصه‌های مختلف به دست داده است و امیدواریم این مجاهدت‌های خاموش که هیچ‌کجا منعکس نمی‌شود، خداوند با لطف خود مورد عنایت قرار دهد.

نظر شما