شناسهٔ خبر: 69424 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد

خصوصی کردن پست در دستور کار مجلس

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه پست در ایران به عنوان یکی از ابداعات ایرانیان در جهان گفت: به نظر می‌رسد درحوزه خدمات پستی نسبت به پیشینه تاریخی آن عقبگرد داشته ایم زیرا سرانه مرسولات در ایران از میانگین سرانه مرسولات جهانی پایین‌تر است.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، سبحانی‌فر امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی پست با اشاره به این که قدیمی‌ترین پست در جهان مربوط به ۵۳۰ سال قبل از میلاد و دوره حکومت کوروش در ایران است، اظهار کرد: اگرچه بعضا با ورود ارتباطات جدید و وسایل نوین ارتباطی خدمت‌های پست کمرنگ‌تر شده است اما در عین حال فرصت‌های جدیدی برای خدمت رسانی پستی به وجود آمده که در کشورهای توسعه یافته با استفاده از وسایل ارتباطی جدید نقش پست پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان این‌که لازم است کشور در صنعت پستی تلاش مضاعف داشته باشد، خاطرنشان کرد: پست تاثیر زیادی در رشد اقتصادی کشورها دارد و به همین دلیل نیز مجلس اساس نامه پست را در دستور کار خود قرار داده است.

سبحانی‌فر با اشاره به لزوم افزایش نقش بخش خصوصی در کشور اظهار کرد:‌ با بررسی‌هایی که مجلس در مورد پست در کشورهای مختلف داشته است به این نتیجه رسیده که شرکت‌های پستی در دنیا به سه شیوه دولتی، خصوصی و نیمه دولتی اداره می‌شوند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خدمات پستی به روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته باید از سوی بخش دولتی داده شود، گفت: اما در بخش هایی که مربوط به مسائل حاکمیتی نیست و توجیه اقتصادی نیز دارد، لازم است بخش خصوصی ورود پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ ایجاد فضای رقابتی در صنعت پست باعث کمتر شدن هزینه‌ها و افزایش خدمات خواهد شد.

نظر شما