شناسهٔ خبر: 69373 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کشورهای حامی داعش در منطقه بدانند که این گروهک گریبان خودشان را می‌گیرد

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کشورهای حامی داعش در منطقه بدانند که این گروهک گریبان خودشان را می‌گیرد، گفت: از این کشورها می‌خواهم که از حمایت قاتلان در سوریه، عراق و یمن دست بردارند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فر رسیدن اعیاد غدیر و قربان و هفته ولایت، هفته نیروی انتظامی را به کارکنان ولایی، تلاشگر و ایثارگر این نیرو تبریک گفت.

وی با بیان اینکه از توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه و محروم ماندن درصد قابل توجهی از مردم از درآمدهای نفت و مالیات به درگاه خدا شکایت می‌برم، افزود: همچنین از سوی دیگر از انفجار نیرو در دستگاه‌های دولتی و حقوق‌بگیران دیگر نیز اعلام خطر می‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: متأسفانه امروز فقط حقوق‌بگیر شدن شغل تلقی می‌شود و از اشتغال در بخش خصوصی نه حمایت‌‌های لازم صورت می‌گیرد و نه برنامه‌ریز‌ی‌های درستی را برای آن شاهدیم.

رحماندوست خطاب به نمایندگان مجلس، دولتمردان و مسئولان نظام، گفت: باید همت کنیم و چند معضل بزرگ کشور را حل کنیم. به عنوان مثال نظام بانکی فعلی، کشور را به سوی پرتگاه می‌برد.

وی از ازدیاد نیروی کار انسانی در دستگاه‌های دولتی انتقاد و تأکید کرد: انفجار قوانین مصوبه‌ ۲۰ و چند ساله اخیر و امکان هرگونه تفسیر و تحلیل آنها و فقدان نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، مانع رشد کشور شده است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فراتر رفتن حجم واردات بعضی از کالاهای قاچاق نسبت به واردات قانونی آنها، نظیر گوشی تلفن همراه، سیگار، پوشاک و غیره، اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار داده است، گفت: ضورت دارد دو، سه ماه روال فعلی مجلس را متوقف، تا چند معضل کلیدی کشور را حل کنیم.

رحماندوست ادامه داد: بنده از جانبازان به دلیل تأخیر در حل مسائل دارو و درمان‌شان، از ایثارگران به دلیل عدم تصویب آئین‌نامه‌های قانون نظام جامع، از ایثارگران بازنشسته، به خصوص بازنشتگان آموزش و پرورش برای وضع نامناسب معیشتی‌شان و نیز از جانبازان و معلولان به دلیل معلول بودن مبلمان شهری و شکنجه‌هایی که آنها در تردد در شهر متحمل می‌شوند، پوزش می‌طلبم.

وی به طرح تحقیق و فحص از سازمان زندان‌ها اشاره اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تعدادی از نمایندگان مجلس با امضای طرح تقاضای تحقیق و تفحص، متقاضی بررسی وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف و اردوگاه‌های محل نگه‌داری محکومان مختلف و محکومان موادمخدر و نیز بررسی نحوه درمان معتادان و بررسی نحوه اجرای قانون آئین دادرسی کیفری درباره حقوق مادی و معنوی و حقوق شهروندی متهمان و محکومان شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بررسی نحوه نظارت دادستان‌‌ها و بازداشتگاه‌های تحت نظر نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و بررسی نحوه دسترسی متهمان به وکلای معاضدتی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و چگونگی توجه قوه قضائیه به گزارش وکلا از نحوه برخورد با متهمان در این تحقیق و تفحص مورد توجه قرار گرفته است.

رحماندوست در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه حکام ترکیه، امارات، قطر و عربستان باید از  بترسند از اینکه بلایی را که گروهک‌های داعش، النصره و موارد مشابه که زاییده سیاست‌های شیطانی آمریکا در منطقه هستند، به زودی گریبان خودشان را بگیرد، بترسند، افزود: بهتر است این کشورها از حمایت داعش در کوبانی مسلمان‌نشین و کُرد دست بردارند؛ البته امروز خبرهای خوبی در مورد کوبانی به مار رسیده است. از این کشورها می‌خواهم که از حمایت قاتلان در سوریه، عراق و یمن دست بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توافق ایران با اعضای گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: گروه ۱+۵ باید بداند، موضوع هسته‌ای در ایران موضوعی ملی است و توافق نهایی فقط و فقط در سایه حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تبریک به دلیل اعلام موجودیت ستاد مردمی آزادسازی قدس شرفی که امروز انجام شد، تصریح کرد: آزادی قدس شریف را به بسیجیان مسلح جدید کرانه باختری، بسیجیان غزه و لبنان که رُعب در دل شیاطین صهیونیست انداخته‌اند را نوید می‌دهم. این بسیجیان مسلح‌اند که فلسطین از بحر تا نهر را محقق خواهند ساخت.

رحماندوست در بخش دیگری از سخنانش افزود: امیدوارم هیچگاه محتاج راه‌اندازی دانشگاهی در ایران که در آن فقط به زبان انگلیسی تدریس شود، نباشیم. همه کشورهای دنیا تلاش کنند که هرکدام حداقل یک دانشگاه در کشورشان که در آن به زبان فارسی تدریس شود، راه‌اندازی کنند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از تولید چادر مشکلی به کیفلیت مطلوب در داخل کشور، گفت: ایران بزرگترین مصرف‌کننده چادرمشکی در دنیا است، اما به کجا شکایت ببریم که کارخانه‌های تولید چادر مشکی مناسب و با کیفیت بالا در این کشور نداریم و چشممان به واردات و تولیدات خارجی است؟

نماینده مردم تهران در مجلس وضعیت تئاتر کشور را با نابسامانی‌هایی همراه دانست و تأکید کرد: این وضعیت بخش سالم تئاتر را نیز متأثر کرده است. متأسفانه بعضا در کشور شاهد اجرای تئاترهایی هستیم که با کلمه وقیح توصیف می‌شوند، لازم است وزارت ارشاد تئاتر را دریابد.

رحماندوست در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اراده‌ای در پلیس راهور و وزارت کشور برای رفع بحران موتورسوران متخلف که سلامت جسمی و روحی مردم را به مخاطره انداخته و می‌اندازند، وجود ندارد، اما مردم پشتوانه حل آن هستند و اینجانب نیز تا حل کامل آن، صحنه را ترک نخواهم کرد.

نظر شما