شناسهٔ خبر: 69306 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله مکارم شیرازی:

مسؤولان کاری نکنند ارزش ها در جامعه کمرنگ شود/ ائتلاف ضد داعش علیه اسلام و برای ایجاد نا امنی در منطقه است

آیت الله مکارم شیرازی آیت الله مکارم شیرازی گفت: به دولتمردان می گوییم کاری نکنید مسائل فرهنگی و ارزشی کمرنگ و سست و اخلاق آلوده شود.

به گزارش نماینده به نقل از رسا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با استناد به حدیثی از حضرت امام حسن عسگری(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

وی با بیان این که امام حسن عسگری(ع) می فرمایند، تقوای الهی پیشه کنید و مایه زینت ما باشید، تصریح کرد: حضرت تاکید می کنند «با اعمال تان هر زشتی را از ما دور سازید، هرچیزی از خوبی ها درباره ما بگویند ما اهل آن هستیم و هربدی بگویند ما از آن نیستیم و آن هم از ما نیست»

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید با عمل برای پیشوایان خود آبرو بخریم، بر ضرورت عمل به گفتار تاکید کرد و گفت: اگر مردم بدانند ما ظاهر سازی می کنیم گفتار و حرف ما در آنها تاثیر نخواهد داشت، اما وقتی ببینند خود گوینده عمل می کند تاثیر می گذارد.

وی یادآورشد: اگر ما بتوانیم برنامه عملی خوبی داشته باشیم و نشان دهیم انقلاب باعث اتحاد، ‌ پیشرفت و تقوا است، ‌ در دنیا اثر می گذارد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: تکیه و تاکید ما بر مسائل فرهنگی و این که به دولتمردان می گوییم کاری نکنید مسائل فرهنگی و ارزشی کمرنگ و سست و اخلاق آلوده شود، رسانه ها را اصلاح کنید و نگویید پیشرفت علم است و نمی شود جلوی عوارض آن را گرفت؛ برای همین است که مردم الگوی خوبی از انقلاب ببینند تا در دنیا اثر کند.

وظیفه علمای اسلام در مقابله با داعش

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان این که تکفیری ها از جمله داعش بلای عظیمی برای جهان اسلام و مسلمانان هستند، اعمال آنها را مایه ننگ و آبروریزی برای اسلام و مسلمانان دانست و تاکید کرد: علمای اسلام باید دست به دست هم داده و بگویند داعشی ها و تکفیری ها از ما نیستند تا حیثیت و آبروی اسلام حفظ شود.

وی گفت: ائتلافی که در ظاهر درست کردند، ائتلافی خطرناک برای اسلام است، اولا بعضی از اینها شریک دزد و رفیق قافله هستند؛ نفتی که داعشی ها از شمال عراق دزدیدند ائتلافی ها به قیمت ارزان خریداری می کنند.

این مرجع تقلید افزود: شما بر ضد داعش ائتلاف کرده اید اما همچنان آنها را حمایت می کنید؛ ‌این چه ائتلافی است؟

آیت الله مکارم شیرازی افزود: برخی از ائتلافی ها نیز هنوز از داعش حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، در ترکیه که به تازگی به این ائتلاف پیوسته،  داعشی ها دفتر ایجاد کرده ند، این چه ائتلافی است که شما کرده اید.

وی خاطرنشان کرد: قرضاوی آخوند دربای که از سوی برخی دول عربی تغذیه می شود، اخیرا فتوا داده که داعش نباید از بین برود منتهی باید اصلاحاتی انجام شود.

این مرجع تقلید افزود: یکی از سیاستمداران غربی گفته بود داعش را تا سی سال نمی شود از بین برد، آنها می خواهند با استفاده ابزاری از داعش منطقه خاورمیانه را نا امن نگه دارند تا بتوانند به اهداف و نقشه های خود جامه عمل بپوشانند و رژیم صهیونیستی در امنیت باشد.

هشدار آیت الله مکارم به دولت ها و ملت های مسلمان

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که داعش به ابزاری برای نا امنی در منطقه تبدیل شده است، یادآورشد: به تمام مسلمانان هشدار می دهم مراقب باشید در دام ائتلاف غربی ها نیفتند؛ ائتلاف آنها ائتلافی بر ضد اسلام، مسلمین و بر ضد منطقه و برای ایجاد نا امنی است.

وی تنها راه مقابله با داعش را قطع کمک های مالی و تسلحیاتی و حفظ وحدت امت اسلام دانست و خطاب به ائتلاف کنندگان نمایشی و ظاهری ضد داعش گفت: شما اگر به داعش کمک نکنید و آنها را تجهیز نکنید آنها نابود خواهند شد.

نظر شما