شناسهٔ خبر: 69233 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مذاکرات هسته‌ای برای احقاق حقوق ملت ادامه یابد

نماینده خلخال در مجلس بر لزوم حمایت از ادامه مذاکرات هسته‌ای برای احقاق حقوق ملت ایران تأکید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، جلیل جعفری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با تبریک هفته نیروی انتظامی، پلیس را حافظ امنیت و آرامش جامعه و خط مقدم مبارزه با اشرار دانست و اظهار داشت: از دولت و مجلس می‌خواهم بودجه و امکانات مورد نیاز این نیروی عظیم را تامین کند، چراکه در حال حاضر تناسبی بین مأموریت‌های بزرگ این نیرو و امکاناتش وجود ندارد.

وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش فضای مطلوبی برای فعالیت کادر آموزشی و معلمان عزیز فراهم نیست و حقوق دریافتی کادر آموزشی به طور متوسط ۳۰۰ هزار تومان از مدیران اجرایی مدارس کمتر است که این وضعیت باید اصلاح شود، علاوه بر این لازم است وزیر آموزش و پرورش به نوسازی و تجهیز مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشد.

جعفری با نامطلوب خواندن کیفیت آموزش و پژوهش علیرغم تعدد دانشگاه‌ها، یادآور شد: لازم است وزارت علوم لایحه‌ای برای افزایش کیفیت تحصیل در دانشگاه‌ها تهیه کند، این قابل پذیرش نیست که دانشگاه‌های آزاد و پیام نور با افزایش بی‌رویه شهریه بدون افزایش کیفیت تحصیل فشار مضاعفی به مردم و طبقات محروم وارد کنند.

نماینده خلخال با تبریک روز روستا خاطرنشان کرد: عدم توجه به توسعه روستاها در کشور سبب سیل مهاجرت به شهرها شده و متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد، در حال حاضر آسفالت جاده‌های روستایی ردیف ملی ندارد و با اعتبارات استانی هم قابل انجام نیست.

وی با اشاره به مشکلات دیگر روستاها تصریح کرد: تأمین آب کشاورزی و باغداری روستاها نیز ردیف ملی ندارد، وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز باید افزایش یابد و منابع لازم برای تامین آب شرب روستاها تأمین شود، علاوه بر این لازم است لایحه‌ای برای ایجاد اشتغال در روستاها توسط وزارت کار تهیه و تقدیم مجلس شود و نهایتا حمایت از دهیاران و دهیاری‌ها توسط دولت و مجلس صورت گیرد.

جعفری با قدردانی از سخنرانی و مواضع رئیس‌ جمهور در سازمان ملل، اظهارات نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران را محروم کرد و گفت که باید از ادامه مذاکرات هسته‌ای برای احقاق حقوق ملت ایران حمایت کرد.

نماینده خلخال سفر دولت به اردبیل را مایه خیر و برکت دانست و گفت: قرار است اعتبارات صددرصدی تخصیص یابد، اما متأسفانه با اتمام فصل این کار عملی نشده و ما امیدواریم رییس‌جمهور در دستور تخصیص صددرصدی اعتبارات را بدهند.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در مناطق محروم اضافه کرد: ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور تعطیل شده است، یکی از دلایل آن این است که بانک‌ها تسهیلات نمی‌دهند، بهره بانکی بالاست و با این وضعیت امیدی به سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد، گفت: وضع بهره‌های بالا، بروکراسی پیچیده و نفوذ‌ناپذیری این صندوق سبب شده عملا صندوق توسعه ملی به درد مردم نخورد، لازم است مجلس و دولت فکری به حال آن کنند زیرا منابع به این صندوق داده می‌شود اما بلوکه می‌شود و خود این صندوق کشور را تحریم کرده است.

جعفری در ادامه بر لزوم سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری مثل شستا، سازمان بازنشستگی و بنیادهایی که از منابع عمومی ارتزاق می‌کنند، در مناطق محروم تأکید کرد.

وی در پایان با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، عنوان کرد: این سازمان در انجام وظایفش ناتوان است، با وجود اینکه شهرستان‌های خلخال و کوثر از مناطق خوش آب و هوا هستند و سایت‌های گردشگری بسیار زیبایی دارند سازمان گردشگری ریالی در این دو شهرستان سرمایه‌گذاری نکرده است.

نظر شما