شناسهٔ خبر: 69218 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

ولایتی:

کمک‌های خود را به عراق، سوریه و لبنان ادامه می دهیم/ ایران از مواضع اصولی خود عدول نمی کند

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: برخی باید بدانند که ایران از مواضع اصولی خود در موضوع هسته‌ای عدول نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از «نسیم» علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در حاشیه دیدار "دومینیک دوویلپن"، وزیر خارجه اسبق فرانسه در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت دانشمندان هسته‌ای ما در طول چند سال اخیر از جاسوسی و افشای اطلاعات ایران ابراز نگرانی کرد و افزود: مسائل هسته‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در خصوص موضوعات هسته ای در دیدار با آقای "دومینیک دوویلپن" گفتگو کردیم و به مواضع خود را که همان مواضع مورد تاکید مقام معظم رهبری است و آقای روحانی نیز در سفر به نیویورک آن را اعلام داشت تاکید کردیم.

وی ادامه داد: مواضع ما در حوزه هسته‌ای روشن است و ما از حقوق حقه صلح‌آمیز جمهوری اسلامی عقب‌نشینی نخواهیم کرد و بر آن پافشاری می‌کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اظهارات وزیر خارجه اسبق فرانسه در این دیدار گفت: طبق سخنان آقای دوویلپن فرانسه آمادگی دارد مثبت‌تر در قبال موضوع هسته ای ایران حرکت کند؛ بیشترین بحث ما در این دیدار راجع به مسائل منطقه بود و در رابطه با تروریست که در منطقه با کمک برخی کشورهای منطقه و غربی به راه افتاده است صحبت کردیم و آنچه مسلم است گروه‌های تروریستی که خود این کشورها بوجود آوردند اکنون بلای جان خودشان شده‌اند.

ولایتی با بیان اینکه دوویلپن تاکید داشت ایران یکی از با نفوذترین کشورهای منطقه است خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه دارای آرامش و امنیت کامل است و همین امر می‌تواند کمک بزرگی در مقابله با تروریست در منطقه باشد.

وی با اشاره به روابط طولانی ایران با عراق سوریه و لبنان گفت: قطعا ایران بر اساس قوانین بین‌المللی به کمک‌های خود به این کشورها ادامه می‌دهد و این را جزو وظایف خود می‌داند و ما امیدواریم این مبارزه که علیه تروریست آغاز شده است جدی باشد.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برداشته شدن برخی تحریم‌ها از سوی انگلیس چه تاثیری در تصمیمات اتحادیه اروپا در این موضوع خواهد داشت گفت: اینکه برخی کارها از سوی برخی محافل آغاز شده است مانند دادگاهی در اروپا که حکم به آزاد شدن تحریم برخی شرکت‌های ایرانی داده نشان دهنده این است که آنها به حقانیت ادعاهای ایران به عنوان کشوری مقتدر پی برده اند، البته ایران نیز کشوری است که سال‌ها به تحمل تحریم‌های یکجانبه عادت کرده است.

ولایتی با تاکید بر اینکه برخی خواستار این هستند که ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کنند تصریح کرد: آنها بدانند ایران از مواضع اصولی خود عدول نکرده است و نخواهد کرد و طرف مقابل به این نتیجه رسیده است که بیشتر از این نمی‌تواند از امتیاز داشتن یک رابطه خوب با ایران محروم شود.

وی تاکید کرد: قطعا آنهایی که تحریم کرده‌اند خودشان ضرر کرده‌اند و نتیجه این تحریم‌ها این است که اکنون کشورهای اروپایی و منطقه به ایران سفر می‌کنند و این نشان دهنده اشتیاق کشورها به توسعه روابط با ایران است.

نظر شما