شناسهٔ خبر: 69212 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معاون وزیر ارتباطات:

آمادگی وزارت ارتباطات برای رجیستر مجدد گوشی موبایل و مبارزه با قاچاق/ نواقص طرح قبلی رفع می‌شود

موبایل/1 معاون وزیر ارتباطات گفت: حجم قاچاق گوشی زیاد است و برای حمایت از تولید داخل و کاهش قاچاق گوشی، بازنگری در رجیستر گوشی موبایل در دستور کار است.

به گزارش نماینده، علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برنامه‌ای برای فعال شدن مجدد رجیستر گوشی جهت جلوگیری از قاچاق در دستور کار دارد گفت: در گذشته برنامه داشتیم و اکنون نیز برنامه داریم البته این موضوع تنها به وزارت ارتباطات مربوط نیست و سازمان‌های متعددی از جمله وزارت صنعت و تولید‌کنندگان داخلی باید مشترکا در این باره تصمیم کلی بگیرند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در گذشته مصوبه‌ای در این مورد به تصویب رسیده و یک بار نیز رجیستر گوشی انجام شد اما مسائلی پیش آمد که باید نواقص طرح قبلی رفع و رجوع شود.

وی ادامه داد: در وزارت ارتباطات و رگولاتوری آمادگی داریم که این کار را برای حفاظت از تولید داخلی انجام دهیم.

عمدیان تصریح کرد: اکنون گوشی به صورت قاچاق زیاد وارد می‌شود و با اجرای این طرح می‌توان قاچاق را کمتر کرد البته اینکه کاملا جلوی قاچاق گوشی را گرفت کار دیگری می‌طلبد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیو افزود: بنابراین اکنون نیز ضوابط رجیستر گوشی وجود دارد و ابلاغ نیز شده است اما دستور‌العمل فعلی آن‌طور که باید و شاید کارآمد نبود و باید بازنگری مجدد شود و این کار در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما