شناسهٔ خبر: 69194 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست مهلت یک ماهه سازمان محیط زیست از مجلس برای تهیه لایحه جامع احیای تالاب‌ها

مجلس نمایندگان مجلس با ارجاع لایحه احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها به کمیسیون کشاورزی و دادن فرصت یک ماهه به دولت برای تهیه لایحه‌ جامعی در این زمینه موافقت کردند.

به گزارش نمایننده به نقل از  تسنیم، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد طرح احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور در دستور کار جلسه علنی صبح امروز مجلس قرار داشت.

پیش از در دستور قرار گرفتن این طرح، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت طی سخنانی خطاب به نمایندگان گفت: رئیس سازمان محیط زیست نامه‌ای را به مجلس داده‌اند و در این نامه مطرح کردند که اگر یک فرصت یک ماهه به دولت داده شود، لایحه جامعه‌ای را در این زمینه آماده خواهند کرد تا هم مشکلات اصل ۷۵ این موضوع حل شود و هم یک نظر تفاهمی بین مجلس و دولت به وجود اید.

وی ادامه داد: ما این موضوع را با آقای رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کردیم و ایشان گفت که ما هیچ مخالفتی نداریم و می‌توانیم یک مدتی صبر کنیم. بنابراین از آنجا که این موضوع در دستور کار امروز مجلس اعلام شده، اگر بخواهیم این طرح را به کمیسیون کشاورزی برگردانیم، نیاز به رای مجلس داریم.

براین اساس باهنر ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی را به مدت یک ماه به رای نمایندگان مجلس گذاشت که وکلای ملت هم با ۱۱۹ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با ارجاع این طرح به کمیسیون موافقت کردند.

نظر شما