شناسهٔ خبر: 69106 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عبدالرضا داوري:

روند تحولات انتخابات آينده حول رقابت هاشمی و احمدی‌نژاد پيش خواهد رفت

داوری2

به گزارش نماینده، دکتر عبدالرضا داوري از چهره هاي نزديک به محمود احمدي نژاد و رييس تشکيلات "هما"در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري آريا گفت:بنده معتقدم جريان اصولگرايي به آن معنايي که قبل از سال ۹۲ فعاليت مي کرد ديگر وجود ندارد.

وي افزود: جريان اصولگرايي امروز دچار بحران هويت راديکال شده است چراکه اين طيف در اوايل دهه هشتاد در مواجه با جريان تجديد نظر طلب  که بعد از دوم خرداد در صحنه جامعه نقش آفرين شدند، پديد آمد لذا ازآنجايي که تا آن زمان تجديد نظرطلبان اصول اعتقادي و  سياسي نظام تحت ولايت فقيه و ديدگاهها و آرمان هاي حضرت امام را مورد هجمه قرار داده بودند جريان اصولگرايي با هدف صيانت از چارچوب هاي اعتقادي و اسلامي نظام پابه عرصه گذاشت و اعلام کردند هرکس که معتقد به امام، انقلاب و رهبري باشد جز جريان اصولگرايي است. در ادامه اين مسير اين جريان موفق شد بعد از انتخابات شوراي شهر اول با هماهنگي و انسجامي که دکتر احمدي نژاد در بخشي از اصولگرايي ايجاد کرد شوراي شهر دوم، مجلس هفتم و رياست جمهوري نهم را با محوريت آقاي احمدي نژاد به دست بگيرند.

وي ادامه  داد: پيروزي اصولگرايان تا زماني رقم مي خورد که گفتمان جديد اصولگرايي حول گفتمان خدمت، عدالت و استقلال خواهي با تلاش آقاي احمدي نژاد سامان دهي مي شد اين جريان توانست مجددا خودش را سازمان دهي کند اما بعد از سال ۹۰ با مسائلي که اين جريان در تقابل با احمدي نژاد ايجاد کرد دچار يک نوع فروپاشي دروني و بحران هويت شد.

دکتر داوري اظهار داشت: امروز جريان اصولگرايي بين دو قطب آقاي هاشمي رفسنجاني و آقاي احمدي نژاد معلق است بخشي از اين جريان مثل جبهه پايداري نسبت خودشان را با آقاي احمدي نژاد تعريف کردند و خودشان را سوم تيري و از جنس گفتمان آقاي احمدي نژاد مي دانند بخشي از اينها که به عنوان اصولگرايان ميانه رو و اعتدالي شناخته مي شوند چهره هايي مثل آقايان لاريجاني، باهنر و طيف هايي چون جبهه پيروان خط امام و رهبري در اين فضا به سمت جريان حاکم در دولت و آقاي هاشمي گرايش دارند. جريان هايي مثل جريان آقاي زاکاني و طيف ايثارگران اگرچه هنوز نتوانسته اند نسبت خودشان را دراين ميانه تعريف کنند اما اين جريان به لحاظ گفتماني به آقاي احمدي نژاد نزديک است  لذا بنده پيش بيني مي کنم اينها در نهايت به قطب آقاي احمدي نژاد خواهند پيوست و روند تحولات انتخابات دو سال آينده (مجلس دهم و رياست جمهوري دوازدهم) حول رقابت ميان دو قطب گفتماني آقاي هاشمي و آقاي احمدي نژاد در فضاي سياسي کشور پيش خواهد رفت.

وي با اشاره به همايش اصولگرايان در هفته جاري ادامه داد: فارغ از اينکه در همايش اصولگرايان چه افرادي حضور خواهند داشت بنده معتقدم ما به سمت بازآرايي و سازمان دهي مجدد  در جريان اصولگرايي حول محور استقلال، خدمت و عدالت پيش مي رويم.

وي تاکيد کرد: اگر چنانچه گفتمان اصولگرايي مي خواهد در ماههاي آينده بقاي سياسي خودش راحفظ کند بايد بداند ديگر صرفا نمي تواند براساس گفتمان گذشته خود پيش برود  لذا لازم است چارچوب هاي گفتمان اين جريان که در گذشته اسلام، امام، انقلاب و رهبري بود را مقداري دقيق تر بررسي کنيم چراکه امروز آقايان روحاني و هاشمي هم دراين چارچوب قرار مي گيرند بنابراين به نظر بنده بايد جريان اصولگرايي، چارچوب خودش را شفاف تر کند  تا بتواند در عرصه عمومي جامعه فعاليت نمايد.

دکتر داوري گفت: امروز ما به سمت شفافيت جريان ها و مرزبندي روشن ترآنها پيش مي رويم لذا بنده معتقدم  گفتمان اعتدال که بخشي از آن اصلاح طلبان و بخشي از آن اصولگرايان ميانه رو را دربرمي گيرد در يک سوي اين جبهه خواهند بود و در سوي ديگر استقلال، خدمت و عدالت با محوريت آقاي احمدي نژاد حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما