شناسهٔ خبر: 69050 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

قدردانی روحانی از فداکاری و ایثارگری روستائیان

روحانی/1 رئیس جمهور در همایش ملی روستا از فداکاری ها و ایثارگری های روستائیان در همه عرصه های کشور قدردانی کرد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، حسن روحانی در سخنان خود با تبریک عید سعید قربان و همچنین عید سعید غدیر خم گفت: این دو عید از اعیاد بزرگ اسلامی و برای مسلمانان بسیار مهم و باشکوه است.

وی افزود‌: از هم اکنون منظر زیبای عید سعید خم و آن روز پر شکوه سرنوشت ساز برای تاریخ اسلام را مشاهده می کنیم.

رئیس جمهور با تبریک تمامی روزهای پر خیر و برکت برای مسلمانان و به ویژه ایرانیان عزیز به حضور خود در همایش ملی روستا اشاره کرد و گفت : وقتی ما کلمه روستایی  را مطرح می کنیم ممکن است از دید غیر روستایی تولید، اقتصاد و کشاورزی به ذهن خطور کند ولی برای روستایی، روستا مفهوم فرهنگی دارد.

آقای روحانی با اشاره به اینکه روستاییان در روستا با هم تعامل و همزیستی مسالمت آمیز برادرانه و مهربانانه دارند گفت‌: روستا یعنی محلی که غل و غش در آن جا وجود ندارد.

وی گفت: روستایی یعنی پاکی، صداقت، وفای به عهد، ادای امانت، ‌ایمان سرشار به خداوند و پیامبر و ائمه اطهار (ع) و روستا یعنی جایگاهی که مسیر تلاش، کار و فداکاری را انسان در ‌آنجا به خوبی مشاهده می کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان‌، شعرا، ‌فلاسفه، عالمان، مراجع تقلید و بزرگان سیاسی چه در مشروطه، چه در انقلاب اسلامی روستایی و اهل روستا بودند، گفت: ‌روستا تنها ذخیره برای بخش کشاورزی و مواد غذایی نیست بلکه روستا ذخیره بزرگ فرهنگی است و  آداب و سنن قوی اسلامی و ایرانی در آنجا نهفته است.

نظر شما