شناسهٔ خبر: 69006 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کرونا در کرمان مهار شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرمان از نظر بیماری‌ها وضعیت چندان مطلوبی ندارد و سه بیمارستان کرمان از نظر زیرساخت‌ها، چارت و بودجه وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اکبر حقدوست شامگاه جمعه ۱۰ مهرماه در جلسه هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو ۹ دانشگاه تیپ یک کشور است.

وی افزود: کرمان از نظر بیماری‌ها وضعیت چندان مطلوبی ندارد و سه بیمارستان کرمان از نظر زیرساخت‌ها، چارت و بودجه وضعیت خوبی ندارند.

حقدوست با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: اتاق فکر فعالی در دانشگاه تشکیل داده و در راستای تقویت ارتباطات درون و برون دانشگاهی در بخش‌های مختلف استان تلاش کرده و مرتبا گزارش عملکرد به مسوولان استان می‌رسد.

وی افزود: برنامه‌هایی برای ارتقاء نشاط اجتماعی در دانشگاه و جامعه داشته‌ایم و و با اجرای طرح تحول نظام سلامت سعی کردیم با تمام توان بسته‌های این طرح را در کرمان اجرا کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و نظارت‌های اعمال شده، مقدار دریافتی زیرمیزی در هشت ماه اخیر به حدود یک سوم رسیده و در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: بخش خیران سلامت نیز با دانشگاه بسیار خوب همکاری دارند و در این راستا بیمارستان قلب با ۱۳۰ تخت با کمک خیران احداث خواهد شد.

حقدوست در ادامه تصریح کرد: بدون کمترین تنش اجتماعی در شهر و بیمارستان‌ها، بیماری کرونا ویروس در کرمان کنترل شد.

وی بیان کرد: رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی شده و ۱۶ عنوان نشریه علمی و دو مجله ISI داریم.

حقدوست اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های متعدد بین‌المللی، راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی در زمینه ایدز و ... اقداماتی است که در زمینه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.

وی افزود: کار احداث سازمان مرکزی دانشگاه در حال انجام است و برآورد شده حدود ۲۰۶ میلیارد تومان برای اتمام هزینه نیاز دارد.

حقدوست تصریح کرد: بزرگ‌ترین مانور سراسری زلزله کشور را در اسفندماه سال گذشته در کرمان برگزار کردیم و اورژانس هوایی نیز در کرمان افتتاح شده و تاکنون سرویس‌های متعددی به بیماران داده است.

وی ادامه داد: در مردادماه امسال نیز اتوماسیون اورژانس در کرمان افتتاح شده و تمام مراحل کار رصد و خدمات به صورت آنلاین انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: بیمه‌ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت به خوبی با ما همکاری داشته و حمایت بیمه‌ها را از بیماران و دانشگاه شاهد بوده‌ایم.

نظر شما