شناسهٔ خبر: 68956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قانون احزاب با حضور فعالان حزبی در کمیسیون شوراها بررسی شد

خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اصلاح قانون احزاب گفت: برای اولین بار نمایندگانی از احزاب مختلف و با گرایش‌های سیاسی متفاوت به کمیسیون دعوت و نظرات آنها در مورد قانون احزاب جهت اصلاح اخذ و بررسی شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اصلاح قانون احزاب گفت: روند اصلاح قانون احزاب در کمیسیون شوراها و امور داخلی با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش های مجلس مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در صحن علنی مجلس به دلیل انتقادات نمایندگان مسکوت ماند، افزود: برای اولین بار در کمیسیون شوراها از نمایندگانی از احزاب مختلف سیاسی با گرایش های متفاوت دعوت و نظرات آنها در مورد این قانون اخذ و بررسی شد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون شوراها تنها مصلحت نظام و کشور مورد بحث قرار می گیرد، ادامه داد: در بررسی و اصلاح قانون احزاب مسائل گروهی و سیاسی در نظر گرفته نشده و بین جناح ها فرقی قائل نمی شویم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه از اهل فکر و نظر با هر گرایش سیاسی می خواهیم نظرات خود در مورد اصلح این قانون را اعلام کنند، تصریح کرد: این طرح پس از سه ماه مسکوت ماندن دوباره در دستور کار قرار می گیرد.

 

نظر شما