شناسهٔ خبر: 68954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسوایی‌ جدید امنیتی کاخ سفید

پایگاه خبری «بلومبرگ» گزارش داد اوایل هفته جاری یک فرد که خود را به عنوان نماینده کنگره جا زده، توانسته در یک مراسم اهدای نشان با حضور رئیس‌جمهور آمریکا حاضر شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، در ادامه سریال رسوایی‌های امنیتی تیم حفاظت رئیس‌جمهور آمریکا، پایگاه خبری «بلومبرگ» روز جمعه گزارش داد که اوایل هفته جاری فردی با هویت مجعول توانسته در محوطه امنیتی مراسمی که با حضور «باراک اوباما» برگزارش شده حضور یابد.

یک مقام کاخ سفید که خواسته نامش فاش نشود، به بلومبرگ گفته است که فردی ناشناس که خود را جای یک عضو کنگره جا زده، توانسته در منطقه حافظت‌‌شده مجاور محل سخنرانی اوباما حضور یابد.

به گفته این مقام دولتی، این فرد در طول یا پس از پایان سخنرانی اوباما در پشت صحنه مرکز همایش والتر واشنگتن، جایی که اعضای کنگره در حال عکس گرفتن با رئیس‌جمهور بوده‌اند، حضور یابد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز ۱۹ سپتامبر نیز یک فرد با پرش از روی حصارهای اطراف کاخ سفید، تا حد زیادی به محل استقرار رئیس‌جمهور آمریکا نزدیک شده بود. یک روز پس از آن هم یک فرد تلاش کرده بود با خودروی خود وارد کاخ سفید شود. اخیرا هم مشخص شد که چند روز پیش از این دو حادثه، یک فرد مسلح با سابقه کیفری، در آسانسوری در آتلانتا همزمان با اوباما حضور داشته است.

تکرار این موارد موجب شد تا «جولیا پیرسون» رئیس سرویس مخفی کاخ سفید نهایتا تحت فشار اعضای کنگره از سمت خود کناره‌گیری کند.

 

نظر شما