شناسهٔ خبر: 68932 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جواد جهانگیرزاده:

رئیس‌جمهور مسئول اظهارات دیگران نیست

جواد جهانگیرزاده یک عضو فراکسیون رهروان، سفر رییس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را در ارتقای جایگاه کشور موثر دانست و با اشاره به اظهارات کامرون علیه ایران، گفت که رییس‌جمهور مسئول اظهارات دیگران نیست.

به گزارش نماینده، جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماهیت سفر نیویورک، بین‌المللی است و نمی‌توان دستاوردهای اینگونه سفر را به موارد خاصی محدود کرد یا انتظار داشت که این سفر دستاورد اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: طبیعی است از یک سفر بین‌المللی انتظار می‌رود که جایگاه کشور در عرصه بین‌الملل بهبود یابد که من از این جهت سفر آقای روحانی را مفید و موثر می‌بینم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته‌ای در نیویورک در زمان حضور رییس‌جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: حضور رییس‌جمهور در نیویورک به فاصله چند قدم از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای مفید است چرا که اگر آنها بخواهند به توافقی برسند باید نظر رییس‌جمهور را اخذ کنند و در این شرایط رییس‌جمهور در دسترس است و تصمیمات به سرعت اتخاذ می‌شود.

جهانگیرزاده ادامه داد: من مجموعه مذاکرات صورت گرفته در نیویورک را مفید و موثر دیدم و معتقدم سخنان رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نیز که مستند و مبتنی بر واقعیت‌ها بود در ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی موثر بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش ایران برای ایجاد ارتباط با دنیا، گفت: انتظار از یک سفر بین‌المللی ایجاد فضای مطلوب برای توسعه و افزایش همکاری‌هاست که سفر آقای روحانی از این جهت مثبت بوده است.

این عضو فراکسیون رهروان با اشاره به اظهارات کامرون علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و پس از دیدار با رییس‌جمهور کشورمان، تاکید کرد: رییس‌جمهور مسئول اظهارات دیگران نیست. متاسفانه سخنان نخست‌وزیر انگلیس تنها شرایط را برای افزایش همکاری‌ها بین ایران و انگلیس تنگ کرد و البته جمهوری اسلامی از رییس مجلس تا مسئولین وزارت خارجه هم واکنش مناسبی به آن نشان دادند.

وی در پایان گفت: قرار نیست چوب اظهارات دیگران را کسان دیگری بخورند.