شناسهٔ خبر: 68582 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت سازوکار انتخاباتی اصولگرایان در گفتگو با سخنگوی جبهه پیروان:

نشست همگرایی اصولگرایان از گستردگی لازم برخوردار نیست

سجادی سخنگوی جبهه پیروان، نشست های همگرایی و مجمع عمومی را سازوکار نهایی اصولگرایان در انتخابات ندانست و از محوریت و نقش آفرینی جامعتین در تعیین سازوکار نهایی خبر داد.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با " نماینده"، با اشاره به فعالیت کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز و اینکه کمیته سیاسی جبهه متبوعش چه زمانی تشکیل خواهد شد؟ گفت: ما ورود به عرصه انتخابات را زودهنگام می دانیم از این رو تاکنون هیچ کمیته ای را در جبهه پیروان تشکیل نداده ایم اما بنا داریم به زودی با جامعتین و اعضای کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز دیدار و گفتگو کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم جامعتین می توانند محوریت اصولگرایان در انتخابات آینده را بر عهده بگیریند، افزود: محوریت آنها در انتخابات گذشته با وحدت و همدلی اصولگرایان روبه رو و دیدیم سازوکارهایی همچون ۵+۶ و یا ۷+۸ تنظیم شد به هین جهت در این دوره هم با سامانه جامعتین می توانیم به وحدت در انتخابات دست یابیم ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه کرد که نباید دیگر مجلس ششم تکرار شود. فراموش نکردیم نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم چه برنامه هایی را در قالب تحصن، استعفاء و خروج از حاکمیت مطرح کرده بودند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: امیدواریم اصولگرایان همچون انتخابات گذشته با سازوکار جامعتین وارد عرصه انتخابات شوند و به اعتقاد من این رویه صورت خواهد گرفت و اصولگرایان همچون انتخابات ادوار گذشته مجلس پیروز خواهند شد.

سجادی درباره اینکه کمیته سیاسی جبهه پیروان چه زمانی شکل خواهد گرفت؟ پاسخ داد: مباحث در جلسات مطرح می شود اما بنا نداریم زودهنگام وارد فعالیت های انتخاباتی شویم بنابراین در زمان معیین کمیته و فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز خواهیم کرد.

وی درخصوص اینکه حجت الاسلام مصباحی مقدم "مجمع اصولگرایان را سازوکار جدید برای انتخابات آینده اعلام کرده بود و آیا این سازوکار جامعتین در انتخابات است"؟ گفت: منظور باید همان جلسات حجت الاسلام تقوی تحت عنوان نشست همگرایی اصولگرایان باشد، این جلسات هنوز گستردگی و شمولیت لازم را پیدا نکرده است چرا که بعضی دعوت می شوند، بعضی دعوت نمی شوند و بعضی دیگر هم شرکت نمی کنند و بحثی هم پیرامون مجمع عمومی اصولگرایان نشنیده ام.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهارداشت: احزاب و تشکل های سیاسی می توانند پیشنهاد ها و نظرات خود را برای وحدت هرچه بهتر اصولگرایان ارائه کنند اما هنوز سازوکاری برای انتخابات آینده قطعی و نهایی نشده است.

سجادی همچنین درخصوص همکاری منوچهر متکی با جبهه پیروان، گفت:وی دیگر دبیر کل کانون شبه قاره هند نیست تا در جلسات جبهه شرکت کند اما عضو کانون است و نظرات متکی هم از سوی نماینده این تشکل در جلسات جبهه بیان می شود.

نظر شما